Lelaki Ini Menawarkan Sejumlah Wang Untuk Mendapatkan Ciuman Daripada Seorang Muslimah, Tetapi Jawapan Yang Diterima Amat Mengejutkan Beliau.

Seorang lelaki melakukan percubaan gila ini. Ia menawarkan wang sehingga 50 dollar kepada wanita asalkan boleh diciumnya. Namun kali ini, wanita yang disasarnya adalah para muslimah. Sebelum ini, terdapat video lelaki ini menawarkan sejumlah wang kepada wanita bukan islam asalkan mahu berdating dengannya. Beberapa wanita tersebut menerimanya. Bagaimana percubaan kali ini? Seluruh wanita yang bakal menjadi mangsa adalah muslimah bertudung. Ternyata, dari seluruh wanita muslimah yang ditawarkan wang tersebut, tidak ada satu pun yang menerima. Mereka semua menolak untuk kerja gila ini. “Saya seorang muslim. Agama saya melarangnya dan saya…

Read More

Sesungguhnya Ini Tanda Kekuasaan Allah. Dua Laut Bertemu Tapi Air Tidak Bercampur, Korang Lihat Sendiri.

Khabarnya, dua lautan yang tidak bercampur itu terletak di Selat Gibraltar, selat yang memisahkan benua Afrika dan Eropah, tepatnya antara negara Moroko dan Sepanyol. Seolah-olah ada sekatan/dinding yang memisahkan *Assalamualaikum* Alhamdulillah setelah sekian lama menunggu video yg bagus tentang masalah dua lautan yg tak pernah menyatu, akhirnya saya mendapatkan kiriman video yg bagus tentang kebenaran firman Allah Swt dlm surat *Ar-Rahman ayat 19,20 & 21* Video ini membuktikan kebenaran Surat Ar-Rahman ayat 19, 20, dan 21 yg berbunyi: *“Dia membiarkan dua lautan mengalir yg keduanya kemudian bertemu. Antara keduanya ada…

Read More

7 Jenis Kad Jemputan Perkahwinan Yang ‘Rare Dan Kreatif’, No 7 Tu Paling Cun Tak Ingat.

Musim-musim selepas raya ni, mesti ramai dalam kalangan anda yang mendapat jemputan perkahwinan yang banyak dari rakan-rakan kan? Bukan sahaja jemputan yang banyak, malah kreativiti yang dipaparkan melalui kad perkahwinan juga adalah pelbagai. Ternyata, kreatif betul rakyat Malaysia dalam merealisasikan impian perkahwinan mereka. Oleh itu, ini antara 7 jenis kad perkahwinan yang mendapat perhatian ramai dan popular di dalam laman media sosial. Memang kreatif dan menarik! 1. Inspirasi dari bil elektrik 2. Kad pengenalan pun boleh dijadikan idea 3. Ala-ala ambil ubat di klinik 4. Inspirasi dari booklet peperiksaan 5.…

Read More

Apa yang terjadi sungguh tak mampu difikirkan. Anak berkomplot dengan ibu untuk melakukan perkara sekejam itu. Dasyat sungguh.

Seorang isteri dan empat anak perempuannya didakwa bersekongkol mengupah dua pemb-unuh upahan untuk memb0n0h suaminya yang merupakan anggota polis demi mendapatkan dana bantuan berjumlah RM465,171.26 dan juga kerana mangsa tidak membenarkan keluarganya memakai jeans, lapor Daily Mail. Mayat Meharbaan Ali, ditemui di loji kumbahan di Uttar Pradesh, utara India, kira-kira 250 meter dari kediaman keluarganya, Ahad lalu. Selepas ma-yat mangsa ditemui, polis mula menjalankan siasatan dan meneliti semua video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di kawasan tersebut untuk membantu siasatan. Ekoran kejadian itu, polis telah menahan Zahida Begum, 52, dan…

Read More

Mengapa Hidup Anda Diuji Satu Persatu? Ketahui Kenapa Allah Yang Maha Besar Berbuat Demikian.

Apa – apa pun perkara yang menimpa diri kita, insyaallah akan menjadi kebaikan kalau dihadapi dengan sikap positif. Ketika ini, terasa betapa kehidupan adalah sangat berat. Kenaikan harga barang, bencana tanah runtuh, persengkataan politik, dan memuncaknya jenayah telah menjadi warna dominan didalam media cetak mahupun elektronik. Tips untuk menghadapi ujian hidup dalam Islam Saya ingin berkongsi dengan sahabat – sahabat semua tips untuk menghadapi ujian hidup yang dianjurkan oleh agama Islam. Sebenarnya, paling tidak, ada tujuh tips untuk menghadapi pelbagai ujian hidup, iaitu : Pertama, yakinlah bahawa ujian itu merupakan…

Read More

Heii Ulor Tubik Cepat, Kita Nak Masuk Rumah. Kalau Tak Boleh 10 Perkara Ini Mampu Menghalang Ular Masuk Rumah.

Ular, reptilia berbisa yang kerap bertandang di laman anda. wlaupun laman dah cukup kemas dan bersih, tidak bermaksud anda terhindar dari kunjugan reptilia ini. ini kerana 1 dari 10 faktor tersebut terdapat di kediaman anda. 1. Bersihkan perkarangan rumah Elak dari kawasan yang menjadi himpunan barang-barang seperti longokkan ornamen kerana ia berpotensi menjadi tempat perlindungan ular. Disamping itu juga, lantai laman sama ada di bawah pokok perlu sentiasa bersih tanpa longokkan daun kering kerana ular suka tidur di dalam timbunan daun keran yang kering dan sejuk. 2. Elak dari tanaman…

Read More

Abby Abadi Bersyukur Terima Amanat Allah. Semoga Menjadi Insan Yang Mulia.

“Rezeki Allah,” itu perkongsian Abby Abadi menerusi Instagram miliknya baru-baru ini setelah dia berjaya mengambil seorang anak angkat lelaki, pada Selasa. Pada masa sama, Abby turut berdoa agar urusan melakukan proses dokumentasi terhadap bayi tersebut dipermudahkan. “Bila ALLAH nak bagi…Syukur. Doakan semoga segala urusan dokumentasi dipermudahkan,” tulisnya yang turut berkongsi, bayi yang belum diberi nama itu diambilnya sejurus dia dibenarkan keluar daripada hospital. Terdahulu, Abby menerusi entri Instagram sebelumnya ada memaklumkan mengenai keinginannya untuk mengambil anak angkat Rezeki. TQ ALLAH ❤ Dah dah. Baby Boy 😍 . Bila ALLAH nak…

Read More

Ya Allah, Ternyata Aku Sesungguhnya Amat Takut. Gambaran Hari Akhirat Menurut Al Quran

PADA Hari Akhirat kelak, manusia dibahagikan kepada tiga golongan iaitu kelompok manusia yang beriman kepada Allah dan disediakan kejayaan oleh Allah di dalam hidup mereka. Kelompok kedua terdiri daripada orang yang munafik iaitu mereka yang memilih melakukan dosa ketika hidup, munafik dari segi akidah, ibadah atau akhlak. Kelompok ketiga pula di kalangan manusia yang kafir, yang tidak beriman kepada Allah dan hari pembalasan. Kebanyakan umat manusia terdiri di kalangan mereka yang munafik, dan di antara ciri-ciri manusia yang munafik ialah apabila bercakap sering berbohong, seringkali memungkiri janji dan mengkhianati tanggungjawab…

Read More

Subhanallah!! Inilah Kalimah Zikir Yang Beratnya Melebihi 7 Lapisan Langit Dan Seluruh Isinya.

Manusia tentu sangat sulit membayangkan bagaimana beratnya tujuh lapis bumi. Volume ini akan semakin berat jika ditambah dengan tujuh lapis langit yang materinya tidak diketahui secara pasti. Namun tahu kah anda jika jumlah ini tidak lebih berat jika dibandingkan dengan dari kalimat dzikir berikut ini? Dzikir merupakan amalan seorang hamba yang dilakukan untuk mengingat Allah. Jumlah ada begitu banyak dan memiliki keistimewaan tersendiri. Seperti kalimat dzikir berikut, dimana jika kalimat ini ditimbang beratnya melebihi berat tujuh lapis langit dan tujuh lapis bumi. Penasaran dengan kalimat dzikir yang dimaksud? Dzikir merupakan…

Read More

Makan Tom Yam Bukan Gunakan Pes Tomyam. Kurangkan Risiko Kanser, Infomasi Dari Saintis MARDI

Jika anda suka makan tom yam teruskan makan makanan kegemaran anda itu kerana khasiat yang terdapat dalam masakan tom yam dipercayai mampu menghalang dan juga mengurangkan risiko pertumbuhan kanser. Walau bagaimanapun, untuk mendapatkan tom yam yang betul-betul berkhasiat pasti ada cara yang tertentu. Kenyataan yang mengejutkan ini telah disampaikan oleh Dr Suri Roowi seorang Saintis merangkap Timbalan Pengarah Program Perekaan Makanan dari Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) menerusi perbualannya dalam temubual yang dilakukan oleh stesen Radio IKIMfm. Siapa sangka tom yam mampu rendahkan risiko kanser. Menurut Mingguan Wanita,…

Read More

Anda Difitnah? Jangan Risau, Amalkan Ayat Ini, In Shaa Allah Kebenaran Akan Terbongkar Juga.

Fitnah dunia memang menyedihkan. Kerana fitnah manusia boleh berbunuh-bunuhan. Fitnah merosakkan hubungan sesama keluarga dan saudara mukmin kita. Sebab itulah kita dikehendaki siasat dahulu punca berita dan khabar yang kita terima sebelum menebarkan kepada orag lain. Ditakuti apa yang kita lakukan itu berupa fitnah yang tidak berasas sama sekali. Lebih baik diam jika kita tidak pasti tentang sesuatu perkara yang kita dengar atau baca. Didalam Al-Quran surah Al-Baqarah; ayat 191 tercantum kalimat: “Wal fitnatu asyaddu minal qotli….” yang artinya “Dan fitnah itu lebih sangat (dosanya) daripada pembunuhan..”. Imam Ibnu tatsir…

Read More

Berhati-hatilah. ‘Mata putih bengkak, mata hitam tenggelam’. Kanak-kanak nyaris buta kerana mainan ‘slime’

Siapa sangka, barang permainan yang nampak lebih berwarna ini kelihatan seperti tidak memudaratkan. Sebaliknya apa yang berlaku pada anak saudara Syuraida Eeda, sudah cukup menakutkan. Lebih-lebih lagi ia melibatkan organ penglihatannya. Golongan ibu bapa dan penjaga, sila ambil maklum dan jangan beli mainan seperti ini. Ada banyak lagi mainan lain yang boleh dimain. Sebarkan di wall Facebook anda agar ramai yang tahu. BAHAYA Slime, ibu bapa tolong alert! Permainan kanak-kanak yang boleh menyebabkan mata menjadi buta. Saya cuma berkongsi tentang apa yang berlaku kepada anak buah saya. Bulan lepas, diorang balik…

Read More

‘Anak Oren dalam tong sampah’. 4 ekor anak kucing tidak dapat diselamatkan direndam anak tetamu datang beraya.

Sayu dan terkilannya rasa di hati apabila melihat gambar empat ekor anak kucing yang m4ti lemas disebabkan perbuatan anak-anak tetamu yang datang beraya di rumah pengadu. Meskipun redha dengan takdirnya, namun pengadu yang hanya dikenali sebagai ‘NB’ memohon ibu bapa mengawasi anak masing-masing apabila beraya di rumah saudara mara atau kenalan. Janganlah dibiarkan anak mencerobohi kawasan atau sempadan dalam rumah orang yang tidak sepatutnya. Ajar dan didik anak untuk berasa malu dengan perangai nakal mereka. Semoga pengadu tabah dan moga apa yang berlaku ini menjadi pengajaran kepada semua agar ianya…

Read More

Cara Inilah Yang Dilakukan Rasulullah Untuk Merawat Pelbagai Penyakit.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bukan hanya memberikan tuntunan untuk merawat penyakit ruhiyah atau penyakit hati. Beliau juga memberikan tuntunan untuk merawat penyakit perubatan yang disebut dengan Thibbun Nabawi. Thibbun Nabawi ada yang berupa rawatan semula jadi dengan herba (madu, kurma, dll) dan ada pula dengan kaedah tertentu (bekam atau hijamah, dll). Selain itu, ada pula doa dan terapi yang beliau ajarkan kepada umatnya. Untuk merawat sakit pada organ tertentu -misalnya kepala (semacam migrain), dada (jantung atau paru-paru), perut (mag) – beliau mengajarkan doa dan “terapi” sebagai berikut : “Letakkan tanganmu pada…

Read More

Khas Untuk Para Wanita. Jangan Berkahwin Dengan Lelaki Yang Suka Meninggalkan Solat. Ini Penjelasannya.

Wahai muslimah, Jangan menikah dengan lelaki yang suka tinggalkan solat. Solat mudah ditinggalkan, apalagi anda.Bila hak-hak Allah penguasa semesta alam saja berani diabaikannya, apalagi hanya hak-hak anda yang hanya makhluk lemah? Rasulullah shallallahu alaihi wa salam bersabda, “Sesungguhnya batasan pada seseorang dengan kekafiran serta kesyirikan iaitu solat. Barangsiapa meninggalkan solat, jadi ia kafir” (HR Muslim) Jangan percaya dengan orang yang melalaikan solatnya, kerana seperti dia melupakan Rabbnya, dia juga akan menjual janji kepadamu dengan harga yang murah (tidak boleh dipercayai). Memang benar kalau orang yang rajin solat belum pasti baik/soleh,…

Read More