Subhanallah, Inilah sungai KAYU yang menghebohkan dunia

Dunia ini memang penuh dengan keadaan yang pelik-pelik. Pernahkah anda lihat sungai kayu? Apa tu sungai kayu sebenarnya? Rupa-rupanya sungai kayu ialah sungai yang alir dengan deras, kat atas permukaan sungai tu dipenuhi dengan kayu-kayu yang banyak, hampir tidak dapat lihat air kat sungai dah.

Sungai kayu ini sangat terkenal di seluruh dunia. Sungai ini berada di negara Afghanistan. Penduduk kampung sering datang ke sungai ini untuk mengutip kayu-kayu yang sangat berharga ini.

Oleh sebab aliran sungai ini adalah sangat deras, mereka terpaksa kutip kayu-kayu yang mengapung kat atas sungai tu dengan cepat. Kayu-kayu kat atas sungai tu macam tidak akan habis jer. Boleh lihat dalam video yang terletak di bawah nanti, kayu-kayu tu tidak pasti datang dari mana, memang sangat banyak, walaupun air sungai tu alir sangat cepat, kayu-kayu yang datang tu tidak putus jer.

Memang sangat bernasib baik kepada penduduk-penduduk yang tinggal kat di situ. Mereka tidak perlu susah payah nak menebang pokok lagi. Mereka hanya perlu datang ke sungai kayu ini “kutip” kayu jer, dan boleh terus guna dah. subhanallah..

Yang tak pasti tu, kayu-kayu yang tidak sempat kutip tu sangat banyak, dan akan alir ke laut nanti, adakah ini akan menjejaskan kehidupan di laut? jom sama-sama kita saksikan sungai kayu yang sangat heboh ni

Sila tonton video:

Related posts

Leave a Comment

55 − 47 =