Lelaki Ini Menawarkan Sejumlah Wang Untuk Mendapatkan Ciuman Daripada Seorang Muslimah, Tetapi Jawapan Yang Diterima Amat Mengejutkan Beliau.

Seorang lelaki melakukan percubaan gila ini. Ia menawarkan wang sehingga 50 dollar kepada wanita asalkan boleh diciumnya. Namun kali ini, wanita yang disasarnya adalah para muslimah.

Sebelum ini, terdapat video lelaki ini menawarkan sejumlah wang kepada wanita bukan islam asalkan mahu berdating dengannya. Beberapa wanita tersebut menerimanya.

Bagaimana percubaan kali ini? Seluruh wanita yang bakal menjadi mangsa adalah muslimah bertudung.

Ternyata, dari seluruh wanita muslimah yang ditawarkan wang tersebut, tidak ada satu pun yang menerima. Mereka semua menolak untuk kerja gila ini.

“Saya seorang muslim. Agama saya melarangnya dan saya punya moral,” kata seorang muslimah ketika ditawarkan dengan wang.

Wanita yang lain langsung meninggalkan lelaki itu dengan marah walaupun digandakan wang untuk ciuman.

“Maaf, ini hanya satu ujikaji untuk melihat keberadapan wanita muslimah,” kata lelaki tersebut menjelaskan agar mereka tidak dianggap melakukan perkara yang memalukan.

Budaya barat mengajarkan ciuman adalah tanda kasih sayang dan cinta kapada orang yang disayangi, jadi tak sedikit diantara para remaja yang berani melakukan ciuman bibir bahkan lebih meskipun mereka belum diikat dengan sebuah pernikahan.
Dalam Surat Al-Israa’ Ayat 32 Allah SWT berfirman :وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا

“Dan janganlah anda mendekati zina; Sesungguhnya zina itu adalah sebuah lakukanan yang keji. Dan sebuah jalan yang kurang baik.” (Al-Israa’: 32)

Dalam Al-Qur’an yaitu QS. Al-Isra’ ayat 32 diatas diharuskan untuk umat Islam harus menjauhi hal-hal yang mendekatkan dengan zina. Salah satu faktor yang mendekatkan diri kami dengan zina adalah ciuman khususnya Berciuman bibir dengan teman lelaki. Hal-hal yang boleh mendekatkan terhadap pelakuan zina hukumnya adalah haram, jadi hukum ciuman bibir antara kekasih yang belum bernikah adalah haram sebab boleh menjerumuskan kedalam dosa zina. Apabila seseorang melakukan faktor ini bakal mendapat dosa yang amat besar dari Allah SWT. Inilah hukum berciuman menurut Islam. Seseorang yang telah melakukan ciuman ini bakal ternodai keimanan dan pikirannya sebab bakal menjerumuskan pikiran mereka untuk melakukan zina dan ciuman ini juga boleh mendorong hawa nafsu seseorang untuk melakukan lebih dari ciuman.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *