‘Saya uji dia masa jadi staff’,bagai wanita melayu terakhir, ibu Aliff Syukri dedah personaliti sebenar Nur Shahida.

Siapa yang tidak teruja dan gembira untuk menyambut kehadiran orang baru dalam keluarga terutamanya cucu kesayangan yang telah menanti sejak sekian lama dahulu. Mungkin itu perasaan yang dapat digambarkan oleh ibu kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Rozita Ibrahim apabila menantunya, Datin Seri Nur Shahida selamat melahirkan cahaya mata. Menerusi beberapa posting di laman Instagram miliknya, beliau kelihatan sibuk menyediakan pelbagai juadah untuk menantunya dengan memasak pelbagai jenis menu ketika berpantang. VIDEO: Walau bagaimanapun, pengasas produk Sendayu Tinggi itu telah membuat pendedahan mengenai sikap menantunya yang patut dijadikan contoh buat wanita…

Read More

5 CARA BOLEH MENJADIKAN RUMAH ANDA UMPAMA MASJID.

“Ya Allah, cantiknya rumah kau ni macam hotel!” “Alah, mana ada biasa jer ni.” Ayat merendah diri walaupun hati dah kembang setaman. Pujian tetamu yang bertandang memang matlamat utama. Berpuluh buku dekorasi rumah, beratus ‘page Facebook’ dirujuk. Semata-mata untuk menghias rumah. Tiada yang salah. Malah Allah Al Badi yang mencipta segala keindahan, amat menyukai sesuatu yang indah. Persoalannya indah di mata manusia atau indah di mata Sang Pencipta? Baiti Jannati atau Rumahku Syurgaku adalah konsep rumah Muslim yang wajar diutamakan. Bagaimana rupa syurga? Syurga dunia atau syurga akhirat? Persoalan yang…

Read More

6 Keberkatan Doa Seorang Ibu Yang Kita Perlu Tahu.

Seperti mulianya taraf seorang ibu, begitulah juga mulianya doa mereka di sisi Allah SWT. Allah telah meletakkan seseorang ibu di peringkat yang paling tinggi doanya untuk dimakbulkan. Disebabkan itulah reda dan restu dari ibu sangat penting dalam kehidupan anak-anak. Lantaran doa mereka yang tidak berhijab dengan Allah SWT itu akan memberi kemuliaan kepada anak-anak mereka kelak. Selain itu, terdapat banyak kelebihan doa ibu yang dianugerahkan Allah SWT, antaranya; #1 – Doa Ibu Memberi Kemuliaan Doa seorang ibu untuk anaknya akan membawa keberkatan hidup di dunia dan akhirat. Buktinya, dalam Quran…

Read More

5 Filem Luar Negara Yang Menekankan Nilai-Nilai Islam Yang Baik Didalamnya.

Filem bercorak Islamik tidak banyak dikeluarkan di seluruh dunia dengan dua buah negara sahaja yang dilihat berjaya mencipta filem bertemakan Islam yang mampu menembusi pasaran antarabangsa iaitu Iran yang filemnya sudah berjaya bersaing dengan filem-filem barat, serta filem Indonesia yang sangat diterima baik pasaran serantau. Di Hollywood pula, tema filem yang memaparkan masyarakat Muslim amat jarang diterbitkan walaupun tidak dinafikan ada. Bagaimanapun, jumlahnya terlalu kecil tanpa mampu menandingi kehebatan kualiti dan strategi pemasaran filem-filem lain yang biasa kita lihat. Walaupun kecil jumlahnya, realitinya wujud beberapa buah filem berkenaan masyarakat Muslim…

Read More

Ustazah Norhafizah Musa Kongsikan Bagaimana Dia Setuju Untuk Berkahwin Dengan Suaminya Dr Azhar Yaakob.

Bercakap tentang soal memilih jodoh, teringat kisah benar Ustazah Norhafizah Musa bagaimana dia setuju untuk berkahwin dengan suaminya, Dr Azhar Yaakob. Ustazah ada ceritakan di dalam satu ceramah di UIAM, Gombak di bawah tajuk “Gown & Tuxedo: The Beauty of Me. Kata Ustazah : “Dalam bab memilih jodoh ni, ustazah ada memiliki kepercayaan dan keyakinan sendiri yang ustazah pegang sangat. Bahawa jodoh ini, yang terbaik, mohonlah dengan Allah Azzawajalla. Ustazah percaya sangat dengan Allah, minta dengan Allah. Minta dari sekarang, “Rabbi Habli Minassolehin.” Ya Allah, kurniakan aku keturunan yang soleh-soleh.…

Read More

Allahuakbar, Anda Mungkin Solat Dengan Syaitan, Waspada Terhadap Ciri-Ciri Berikut Yang Mungkin ada Pada Anda.

Apalagi pekerjaan setan selain menggoda manusia di bumi ini. Apapun aktifitas yang kita lakukan maka sebaiknya kita mengawali semua itu dengan doa. Paling tidak dengan mengucap basmallah, maka kita sudah membentengi diri kita dari godaan setan yang tekutuk. Karena setan tidak akan berhenti menggoda manusia sampai hari kiamat tiba, maka kita harus benar-benar membentengi hati kita dengan iman agar tak tergoda oleh bujuk rayu setan. Kali ini wajibbaca merangkum dari berbagai sumber, tanda-tanda bahwa kita sedang diganggu setan saat melakukan shalat. Apa sajakah jenis godaan dan gangguan-gangguan setan tersebut? Berikut…

Read More

Kita Selalu Ambil Mudah Inilah Dosa Pampers Anak. Semoga Perkongsian Ini Membuka Mata Kita Semua.

Dosa yang terhijab. Ramai di antara kita ni kadang – kadang tidak perasan bila melakukan perkara yang mungkin menyinggung atau menyusahkan orangn lain. Terutamanya dengan ibu bapa. Hati seorang ibu itu sangat lembut, kadang dengan bahasa badan tu pun boleh menyinggung tapi mereka sentiasa berfikiran positif tanpa menyalahkan anak – anak mereka. Sebuah perkongsian yang mendapat lebih 32 ribu share tentang pampers anak. Kenapa dengan pampers anak ni? Jom baca di bawah dan semoga kita semua sedar dan lebih peka selepas ini. DOSA PAMPERS ANAK Hari ni Mummy Fizah nak…

Read More

Subhanallah, Rezeki Tidak Diduga Apabila Membahagiakan Orang Lain Terutama Si Isteri. Allah Bayar Cash.

Hasil pencarian daripada social media ada seorang pengguna FB bernama Ku Ahmad Fasbir berkongsi kisah disebalik membahagiakan orang lain terutamanya isterinya dan rezeki yang tidak diduga datang tatakala menerima ujian hidup. Berikut adalah kisah sebenar. MasyaAllah sungguh hebat tetapan yang Allah tetapkan pada kita. REZEKI MEMBAHAGIAKAN ORANG LAIN Salam Aku nak share ckit pengalaman aku baru-baru ni. Korang nak baca,baca je..kalau malas jangan suruh aku lukis pulak. Kisahnya bermula baru-baru ni aku diberhentikan kerja dari syarikat yg aku baru kerja 2 tahun. Company ni buat restructure and aku salah seorang…

Read More

Islam menganggapnya tidur tengahari sebagai suatu sunnah dan kebaikan Tetapi Lain Bagi Si Rahim, Teruk Dia Dikenakan Jep.

TIADA lagi tubuh gendut mahupun boyot dikatakan kepada Rahim Sepahtu yang juga penyampai radio SinarFM untuk slot pagi Sepahtu Sinar. Setelah sebulan bertungkus lumus menjalani kempen ‘MisiXLRahim’, akhirnya beliau berjaya menurunkan ukuran badannya dari XXXL kepada XL. Misi berjaya apabila Rahim telah ditimbang berat bagi memastikan kempennya itu sampai sasarannya. “Terima kasih kepada keluarga, rakan-rakan serta semua peminat yang beri sokongan pada kempen ini,” ujar Rahim. Rahim sudah mampu tersenyum puas lantaran tubuhnya sudah susut sebanyak 22.5 kilogram dalam tempoh sebulan. Penutupan program ‘MisiXLRahim’ ini dimeriahkan lagi oleh kehadiran beberapa…

Read More

Memperbodohkan Diri Atau Diperbodohkan? Dengar Alasan Sharifah Sakinah Makan Nasi Bersarung Tangan.

PELAKON Sharifah Sakinah mengakui tindakannya menunggang seekor gajah bersama suami Aliff Adha ketika bercuti bukan suatu yang wajar dilakukan untuk hiburan. Bagaimanapun, Sakinah yang berkongsi pengalaman menerusi sebuah video itu berkata, ia hanya menyokong kepada kekejaman dan eksploitasi terhadap haiwan liar. “Nampak gembira ya, ia mesti menjadi salah satu kenangan manis saya yang menunjukkan cinta saya kepada alam semula jadi dengan menunggang seekor gajah yang besar. “Sedikit yang saya tahu bahawa mereka terpaksa melakukannya. Gajah itu sedang hamil dan dia tidak mahu berjalan tetapi pemiliknya terus bersungguh-sungguh, memukul dan mengeluarkan…

Read More

‘Itulah kali terakhir kami buat open house’. Anak buat perangai, mak bapak biar dan tak ambil kisah.

Di musim perayaan ini, pasti ramai yang membawa anak-anak kecil pergi beraya di rumah saudara mara dan kenalan. Pelbagai aksi dan ragam kanak-kanak yang dapat dilihat, apa yang penting ibu bapa perlulah bijak mengawal anak-anak mereka agar tidak melakukan perbuatan yang tidak sepatutnya. Luahan Adzren Adnan mengenai segelintir kanak-kanak yang berkelakuan biadab ini mendapat banyak perhatian dari netizen yang rata-rata bersetuju dengan beliau di mana kebanyakan ibu bapa hanya membiarkan anak-anak mereka ‘buat perangai’ tanpa mengambil sebarang tindakan tegas. Ini berbeza dengan zaman dulu di mana, pantang buat perangai sikit, sudah tentu…

Read More

Update Kes 2 Pelancong Berpakaian S3ksi Dan Menari Di Atas Pagar Masjid. Lawatan Ke Masjid Bandaraya Kota Kinabalu Dihentikan Serta Merta.

Pihak Pengurusan Tertinggi Masjid Bandaraya Kota Kinabalu (MBR) mengambil keputusan untuk melarang sementara waktu kepada semua pelancong untuk datang melawat masjid berkenaan serta merta. Ini ekoran daripada video yang tular di media sosial berkenaan tindakan pelancong asing yang mempamerkan perilaku tidak senonoh di atas pagar Masjid Bandaraya Kota Kinabalu (MBR), pihak Pengurusan Tertinggi MBR menzahirkan rasa sangat kesal dengan tindakan segelintir pelancong tersebut meskipun sudah diberikan penerangan perilaku dan tertib di sekitar masjid. Setiap hari dianggarkan sebanyak 500 hingga 1000 orang pelancong datang melawat MBR. Pada dasarnya, pihak Pengurusan Tertinggi…

Read More

Orang Yang Bahagia Tak Akan Tayang Semua Benda Di Media Sosial. Kenapa, Mungkin Ini Sebabnya.

Kehidupan hari ini dah makin pelik dan luar biasa berbanding dulu. Kalau orang dulu-dulu, walau tak tayang apa yang dimiliki, hidup tetap kekal bahagia dengan pasangan. Habis kenapa orang sekarang suka berkongsi segala-galanya di media sosial? Apa yang lagi parah, bukan hanya tempat yang dia pergi, hadiah mahal dan makanan sedap-sedap, malah ‘hal dalam kain’ berkait rumah tangga juga turut dikongsi! Agaknya apa tujuannya? Hanya anda yang tahu. Tapi jika ada yang melakukannya kerana mahu orang lain tahu anda pasangan bahagia ternyata itu satu kesilapan. Sebab pasangan bahagia tidak akan…

Read More

Subhanallah, Khidmat seorang anak mengendong ayahnya mengerjakan haji.

Allahu Robbi. Lihatlah betapa mulianya akhlak seorng anak yang mengendong ayahnya yang lumpuh untuk mengerjakan haji. Semoga Allah memberikan balasan yang baik kepadamu nak… ‫رَبِّ اغْفِرْ لِيْ وَلِوَالِدَيَّ وَارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِيْ صَغِيْرًا‬‎ Ya Allah, ampunkanlah dosa kami dan kedua ibu bapa kami. Berbuat baiklah kepada mereka sebagaimana mereka berbuat baik kepada kami semasa kami kecil… Ya Allah kurniakanlah kesihatan yang baik kepada ayahanda, hati yang redha dgn kekurangan yang dialami, jiwa yang tenang dengan isteri tercinta, istiqamah dalam ibadah dan diberi peluang mengerjakan haji bersama keluarga. “Dan kurniakanlah kebaikan kepada…

Read More

174 NAMA BAYI PEREMPUAN YANG INDAH DAN ERTINYA, SEMOGA BERUNTUNG DI DUNIA DAN AKHIRAT.

Subhanallah …. 174 Nama Bayi Perempuan Yang Indah Dan Artinya, Akan Beruntung Di Dunia Dan Akhirat Apabila anda calaon ibu atau calon orang tua yang mempunyai seorang anak perempuan kecil yang cantik dan sedang mencari namauntuk sang buah hati, anda berada di tempat yang tepat. Berikut kami hadirkan 174 nama-nama bayi perempuan yang indah dan juga artinya. Nama bayi Awalan A 1. AFIFA FITIYA Anak perempuan yang suci dan memiliki harga diri 2. AFRA NAILA Arkarna Anak perempuan sebagai anugerah di malam ke-13 bulan purnama yang menerangi hati 3. AINA…

Read More