Ini PUNCA Pencuri Jadi ‘Kepanasan’ Dan Hantar Semula Barang Yang Diambil Dalam Tempoh 24 Jam

Sesungguhnya doa orang-orang teraniaya adalah dimakbulkan tuhan. Jangan sesekali berniat untuk menganiayai orang lain kerana doa golongan ini pasti akan diperkenankanNya. Seorang pencuri bertindak memulangkan semula barang dicuri dari sebuah rumah yang bernilai RM1,200 dalam tempoh tidak sampai 24 jam dipercayai ‘kepanasan’ kerana bimbang ditimpa kejadian tidak diingini. Mangsa, Persi Saperi, 43, membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Manis, di sini jam 6.46 petang kelmarin, selepas kediamannya di kuarters Jabatan Bekalan Air Selumit, di sini, dipecah masuk. Katanya, antara barang hilang adalah televisyen dan tong gas yang dipercayai…

Read More

Ya Tuhanku, ampunkan aku atas segala kesilapanku keatas hutang ini. Teknik langsaikan hutang Dengan Zikir Asmaulhusna

Sama ada hutang sesama manusia atau institusi, ia wajib dibayar mengikut syarat perjanjian yang telah ditetapkan. Tiada alasan untuk tidak membayar hutang. Pandai berhutang, maka perlu pandai juga untuk membayar hutang. Jangan sesekali menggunakan jalan mudah/singkat untuk melangsaikan hutang. Jika tidak mahu terlibat dalam keberhutangan, jaga dan kawal kewangan dan perbelanjaan diri. Bagi mereka yang mahu membuat pengurusan pembayaran hutang yang berhemah, manfaatkan perkongsian dari Rosmawati Mohamad. Teknik Langsai Hutang with Asmaulhusna Tugasan Pertama Langkah 1: Kalian senaraikan semua hutang kalian dalam satu kertas A4. Buat List A (hutang dengan…

Read More

Cinta Dan Kasih Sayang Suami Akan Terus Melekat Seperti Magnet Jika Isteri Buat 7 Perkara Ini.

Setiap pasangan yang berkahwin pastinya menginginkan sebuah hubungan yang bahagia dan kekal sehingga akhir hayat. Kadangkala kelakuan anda bakal membuatkan pasangan bosan dan rimas sehinggakan rasa sayang itu semakin berkurangan. Rasa cinta itu boleh dipupuk sekiranya pasangan saling memahami dan berkomunikasi dengan baik. Seorang isteri juga mempunyai peranan penting agar rumah tangga yang dibina kekal utuh dan berpanjangan. Pastinya anda ingin disayangi oleh suami hari demi hari. Percayalah jika isteri lakukan tujuh perkara ini pasti cinta dan kasih sayang suami akan terus melekat seperti magnet. Kenapa nak tunggu, ayuh lakukan…

Read More

Binatang Juga Dikurniakan Sifat Penyayang. Saat Tangan Penyelam Ini Ditarik Oleh Anjing Laut, Rupanya Ini Yang Ia Mahukan.

Bagaimana reaksimu saat bertemu langsung dengan makhluk menakjubkan ini, iaitu anjing laut. Pastinya akan sangat menakjubkan bukan? Terlebih ketika kamu mula menyentuhnya, anjing laut tersebut mula berkelakuan seperti seorang anjing yang begitu manja dan comel. PENGALAMAN TIDAK DISANGKA Gary Grayson (55) adalah seorang yang begitu suka berpetualang yang berasal dari Salford, Inggeris. Pada tahun 2014, ia mendapat pengalaman yang gak pernah dibayangkannya sebelum ini, kini sedang menyelam di kepulauan Scilly. Ia bertemu dengan seekor anjing laut di dalam laut yang dalam itu. Tidak hanya menyapanya, tapi Gary juga tanpa sengaja…

Read More

Untuk Pasangan Yang Sudah Berkahwin, Jom Amalkan Doa Pengasih Untuk Mengerat Kasih Sayang Suami Isteri.

Untuk Pasangan Dah Kahwin Jom Amalkan Doa Pengasih Untuk Mengerat Kasih Suami Isteri Perkongsian hari ini adalah tentang cinta suami. Mahukah anda mejadi isteri yang sentiasa dikasihi? Tentu mahukan? Sapa lah…. yang tidak ingin cinta dari suami. Tahukah anda bahawa cinta antara suami isteri adalah tunjang utama sebuah keluarga. Doa ini adalah yang terbaik, selain dapat cinta suami, pahala baca Quran pun dapat!! Caranya; Al-Fatihah Al-Insyirah Hembus ke ruang tengah kening sambil usap perlahan. Pastikan ketika itu, suami sudah tutup mata dan tidur lena Niatkan – Ya Allah, lebarkanlah cinta…

Read More

Perkara Yang Terlepas Pandang. Malaikat Tidak akan Masuk Rumah Kerana 4 Benda Ini.

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat. Sahabat yang dirahmati Allah, Kebanyakkan di rumah-rumah orang Islam masih terdapat di dinding-dinding rumah mereka tergantung gambar-gambar manusia samaada tuan rumah sendiri atau ahli keluarganya. Atau pun gambar-gambar binatang menghiasi dinding rumah mereka sebagai perhiasan. Tidak kurang juga kita dapati ada sebahagian mereka yang menjadikan patung-patung binatang sebagai koleksi perhiasan yang diletakkan dialmari perhiasan sebagai hobi tuan rumah. Adakah amalan…

Read More

Terkini, Ibu kelar anak dituduh esok. Isteri masih bertanya, siapa yang buat anak kita macam tu.

Ibu kandung disyaki memb-unuh anak lelakinya berusia 19 bulan di Jengka, Pahang malam tadi direman tujuh hari bagi membantu siasatan. Perintah tahanan reman dikeluarkan Majistret Asmadi Mahayudin di Mahkamah Majistret Maran kira-kira jam 12 tengah hari tadi. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, Senior Asisten Komisioner Othman Nanyan berkata suspek berusia 31 tahun ditahan malam tadi dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana memb-unuh. Kejadian disedari bapa mangsa selepas melihat isterinya mengelar anak bongsu mereka menggunakan pisau dalam bilik di rumah pasangan terbabit kira-kira jam 8:40 malam. Ketika kejadian…

Read More

Haram makan harta anak yatim piatu. Abah dah takde. Tak sangka makcik dan pakcik bolot semua harta abah.

Namaku Ilya. Asal Perak. Aku anak sulung dari 5 beradik. Mak aku surirumah. Abah kerja company swasta. Hidup kami bahagia sehinggalah umur aku 9 tahun. Abah disahkan pergi akibat sakit jantung. Kami hilang tempat bergantung. Mak aku tak kerja, time tu aku baru DARJAH TIGA, dan adik bongsu aku baru umur setahun lebih! Ok Jadi, di sinilah erti hidup bermula. Semua pakcik makcik aku sebelah abah terus tak hiraukan kami. Mereka ambil rumah yg kami diami tu, termasuklah kereta arwah abah. Dulu ketika abah masih hidup, kami semua rapat sangat-sangat,…

Read More

Subhanallah, Nyawanya Masih Panjang. Lelaki Nyaris Di Hanyutkan Arus Besar.

Sudah hampir 500 meter kami berjalan. Saya berada paling hadapan. Arus agak deras tapi jalan masih boleh dilalui. Dari jauh saya nampak kumpulan orang memanggil saya agar segera melintasi jalan ini. “Hmm.. boleh maju lagi ni” kata saya dalam hati. Saya terus melangkah perlahan. Kali ini arus semakin terasa kencang. Kaki sedikit goyah. Saya merendahkan diri untuk menstabilkan pusat graviti. “Air kuat lagi ke kat sebelah ni” saya bertanya kepada mereka masih sempatkah? “Air sini jah kuat…depan tu ok je” balas Pakcik itu. Saya melihat ke depan. Hanya 20 meter…

Read More

Bolehkah Seorang Ayah Memeluk Dan Mencium Anak Perempuannya Yang Sudah Akil Baligh?

Soalan: Apakah hukum seorang bapa memeluk dan mencium anak perempuannya sendiri yang telah baligh dan dewasa? Jawapan: Seorang bapa memeluk dan mencium anak perempuannya di bahagian kepala, pipi atau antara kedua matanya dalam bentuk kasih sayang adalah harus, sekalipun anak perempuannya telah baligh, besar dan dewasa dengan syarat bebas dari fitnah atau bebas dari rangsangan syahwat. Namun dilarang dari mencium mulut, kerana ciuman mulut hanya di antara suami dan isteri kerana kebiasaannya ia dapat merangsangkan syahwat. Pernah ditanya kepada al-Imam Ahmad: “Bolehkah seorang lelaki mencium wanita yang mahram dengannya?” Jawab…

Read More

Subhanallah, Inilah sungai KAYU yang menghebohkan dunia

Dunia ini memang penuh dengan keadaan yang pelik-pelik. Pernahkah anda lihat sungai kayu? Apa tu sungai kayu sebenarnya? Rupa-rupanya sungai kayu ialah sungai yang alir dengan deras, kat atas permukaan sungai tu dipenuhi dengan kayu-kayu yang banyak, hampir tidak dapat lihat air kat sungai dah. Sungai kayu ini sangat terkenal di seluruh dunia. Sungai ini berada di negara Afghanistan. Penduduk kampung sering datang ke sungai ini untuk mengutip kayu-kayu yang sangat berharga ini. Oleh sebab aliran sungai ini adalah sangat deras, mereka terpaksa kutip kayu-kayu yang mengapung kat atas sungai…

Read More

Masih ingat kembar Siam Ahmad & Muhammad Yang Dilahirkan Bercantum Dada. Pernah Menjadi Tumpuan Dunia Sehinggakan Raja Arab Saudi Belanjakan 1.7juta Untuk Pisahkan Mereka. Setelah 16 Tahun Ini Keadaan Mereka.

Masih ingat kembar Siam Ahmad & Muhammad Yg Dilahirkan Bercantum Dada? Pernah Menjadi Tumpuan Dunia Sehinggakan Raja Arab Saudi Belanjakan 1.7juta Untuk Pisahkan Mereka. Setelah 16 Tahun Ini Keadaan Mereka Yang Mengejutkan..(10Gambar) Kembar Siam Dari Malaysia ini, Jadi Tumpuan Seluruh Dunia Masihkah anda ingat kisah adik-beradik kembar siam Ahmad dan Muhammad yang dilahirkan bercantum di bahagian dada & punggung pada tahun 1998, & menjalani pembedahan pemisahan di Hospital King Fahd National Guard, Arab Saudi pada tahun 2002 pernah menjadi tumpuan seluruh dunia suatu ketika dulu… Sedar tidak sedar, adik beradik…

Read More

Dari semalam dia bertanya, siapa buat anak kita macam ni. Suami cerita detik sebelum anak dikelar isterinya.

Wanita yang disyaki memb-unuh anak lelakinya berusia 19 bulan di FELDA Jengka 13, Maran, pada malam tadi direman selama tujuh hari bermula hari ini bagi membantu saisatan, lapor Harian Metro. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Senior Sisten Komisioner Othman Nanyan berkata, perintah tahanan reman dikeluarkan Majistret Asmadi Mahayudin di Mahkamah Majistret Maran terhadap suspek berusia 31 tahun kira-kira jam 12 tengah hari tadi. “Pasangan terbabit mempunyai tiga anak dan berdasarkan siasatan awal, suspek tidak pernah mendapat rawatan mental. “Jadi saya mohon orang ramai supaya tidak membuat spekulasi yang boleh menjejaskan kertas…

Read More

Suami Yang Sakitkan Hati Isteri Memang Allah Jadikan Hidupnya Tak Berkat Dan Tak Berjaya. Ini Kisah Benar Seorang Lelaki Bergelar Suami.

Sakitkan hati isteri boleh berlaku atas banyak sebab, tetapi ramai suami yang berpura-pura buat tak nampak dan tak kisah sebab tak nak panjangkan cerita. Tetapi yang mana masih mencari sebab kena rezeki kurang lebat, tolonglah baca perkongsian Ebit Lew ini… Malam tadi jumpa dengan kontraktor yang jujur dan rajin. Terkesan dan kagum bila jumpa dalam masa 3 tahun ni. Rezekinya melimpah ruah berkat kerja keras dan kejujuran. Jujur dalam kerja dan jujur dalam keluarga..Jaga isteri, ibubapa dan jujur…itulah kuncinya dalam pekerjaan. Ya Allah….kaulah segalanya.. Subhanallah, lawa rumah. Cantiknya..yerlah kontraktor..buat sendiri…

Read More

Cinta Berputik Dalam Grab, Kisah Sweet Jodoh Terletak Di Tangan Allah, Buatkan Lelaki Morocco Jatuh Cinta Dan Sanggup Kejar Wanita Ini

Orang kita ini, kalau cantik aje mesti kurus dan putih. Jika sebaliknya, mula la nak kata belakang atau ketawakan. Apa yang tuhan cipta itu semua cantik-cantik, dan tidak ada cacat celanya. Yang penting sihat tubuh badan. Namun apa-apa pun, kisah percintaan kakak kita seorang ini romantik betul. Walaupun memiliki badan besar namun dia berjaya menarik hati seorang jejak dari Morocco. Wah bukan calang-calang yaa. Apa yang menariknya kisah pasangan ini, ia bermula secara tidak sengaja. Mari ikuti perkongsian kisah cinta dari Aiffa Syakirin, bagaimana mereka bercinta dan kenapa dirinya menerima…

Read More