Power Ni. Ular Tedung vs Mongoose, yang manakah yang akan menjadi pemenang.

Mongoose atau cerpelai dan ular adalah lawan yang sama kuat kepada satu sama lain. Apabila mereka berhadapan, hasilnya sukar untuk diramal.

Anda akan berfikir bahawa apabila seekor mongoose bertarung dengan ular, ular akan pastinya menang. Mana kan tidak, mongoose adalah mamalia berbulu kecil yang menyerupai ferret dan weasel dan ular tedung adalah ular beracun dengan racun yang cukup kuat untuk menyebabkan kegagalan pernafasan, kesakitan yang melampau dan kematian pada manusia. Namun, dalam kebanyakan kes, hasilnya tidak dapat diramal.

Mongoos sering berkumpul untuk memusnahkan pemangsa. Tetapi si jantan ini melawan ular tedung tersebut bersendirian.

Serangan daripada si ular boleh membunuh mongoose tersebut. Ular tedung Cobra biasanya dianggap lebih berbahaya daripada Black Mamba. Namun, ular pada pandangan mongoose adalah seperti kacang tanah kepada tupai. Serangan dan pertahanan ular tedung yang pantas adalah seperti satu bonus kerana ia adalah satu-satunya perkara yang membuatnya terus hidup.

Mongoose akan bergerak dalam bulatan mencari kelemahan dalam pertahanan sang ular. Ianya adalah pertempuran kepantasan. Serangan ular sangat pantas tetapi tidak cukup pantas buat mongoose.

Mereka tahu sama ianya pertempuran hidup dan mati. Salah satu pasti akan tumbang.

Si ular telah menjadi bahan untuk menjadi makan malam mongoose. Mongoose adalah haiwan yang kebal terhadap racun ular tedung dan dia masih boleh bertarung, tetapi sekarang dia tidak cukup untuk bersusah payah melawan si ular tersebut. Jadi, dia melarikan diri dan mencari makan malam yang lain yang lebih mudah.

Related posts

Leave a Comment

+ 50 = 53