Cinta Sejati Hanya Milik Allah, Amat Meruntun Hati Apabila Pakcik Tua Meniup Seruling Hanya Untuk Mengembirakan Si Isterinya Yang Terlantar Lemah.

Kita percaya bahawa percaya bahawa cinta sejati wujud.

Saban tahun, kedutan di muka kita akan bertambah, menunjukkan tahap usia kita yang semakin tua. Walau bagaimanapun, tahun-tahun yang panjang tidak akan membuatkan rasa cinta pudar, kurang romantis, tetapi menjadikannya lebih kuat.

Kadang-kadang kita tertanya di dunia ini adakah wujud cinta sejati yang hanya maut dapat memisahkan kita? sewaktu kecil, kita mesti banyak baca cerita dongeng, kita juga suka cerita, kerana tidak kira berapa banyak jatuh dan bangun, akhirnya selalu puteri dan putera akan bahagia selama-lamanya bersama-sama. Tetapi, kehidupan yang sibuk seolah-olah telah mengubah kisah cinta dongeng yang saya baca.

Saya melihat sekeliling, ada begitu banyak orang bersumpah cinta seumur hidup tetapi tidak dapat melakukannya dengan adanya godaan hidup. Mereka mudah menyalahkan antara satu sama lain, saling benci, dan akhirnya berpecah, walaupun bersama-sama dengan anak-anak.

Hari ini orang ini bercerai, esok yang lain bercerai. Semua orang sibuk, bahkan ada juga yang tidak mahu mengenakan bayaran untuk perkahwinan atau perceraian, dua orang suka tinggal bersama, tidak suka satu sama lain lain bercerai.

Akhirnya kita sedar bahawa, dalam kehidupan yang sibuk ini, cinta pudar dengan cepat. Tetapi masih ada yang percaya bahawa cinta sejati wujud.

Video yang dirakam di hospital ini menunjukkan pasangan berusia 79 tahun dimana si suami cuba sebaik mungkin untuk menghiburkan isterinya dan ianya tersangat emosi, romantis berbanding pasangan baru.

Dia menyanyi dan bermain seruling untuk si isteri, dengan lancar dari satu melodi ke yang lain, dari “Kembali ke rumah”, “Mata lama”, “Mengetuk hati” … Isteri di atas katil masih menontonnya dengan mata lembut, terharu.

Pada si suami, setiap harinya adalah untuk bersama dengan wanita tercinta, maka masa itu dia akan dengan sepenuh hati menghargai. Kehidupan ini terlalu pendek, tidak cukup masa untuk saling mencintai, disini dia telah tunjukkan kepada yang lain berapa banyak cinta yang mereka miliki.

Mereka memahami bahawa, jadi setiap saat mereka bersama, kedua-duanya sangat menghormati. Dan kepadanya, pada saat-saat terakhir dalam hidupnya, walaupun mengalami kesakitan, tetapi lelaki yang sudah tua ini, bersedia melakukan apa saja untuk membawa kebahagiaan.

Isteri ini mungkin orang paling bahagia di dunia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *