Setelah 7 tahun bermadu kasih, Seorang wanita tiba-tiba menolak lamaran teman lelakinya yang telah mengejutkan ramai orang, rupa-rupannya ini adalah sebabnya

Lamaran yang romantis dipenuhi bunga, belon, di tengah-tengah tempat yang ramai orang. Setiap gadis mahu menjadi seperti gadis ini, tetapi mengapa dia menolak cadangan teman lelakinya yang telah dia kenal selama tujuh tahun? Baru-baru ini, netizens di China berulang kali berkongsi video mengenai lamaran seorang lelaki.

Pada petang 19 Jun, sebuah kawasan kecil dengan jambatan yang indah didirikan di Xiamen, Fujian, China. Seorang lelaki yang berpakaian kemas, dikelilingi oleh bunga-bunga, belon dan lampu-lampu. Dia berlutut dan mengeluarkan cincin untuk melamar seorang gadis yang dicintainya telah mendapat sorakan daripada orang ramai di sekelilingnya.

Tetapi gadis itu mengembalikan sejambak bunga, menarik tangan kawannya dan berjalan keluar dari tempat yang penuh dengan orang ramai yang teruja ingin melihat lamaran tersebut. Semua orang keliru dengan tindakan gadis itu sehingga cerita di sebalik perkahwinan yang dicadangkan dikeluarkan.

Ternyata memang benar pasangan itu telah bersama selama 7 tahun. Walau bagaimanapun, selepas bertahun lamanya berpacaran, si lelaki masih tidak berminat untuk berkahwin dengan teman wanitanya. Gadis itu sangat kecewa dan memutuskan untuk berpisah. Hanya selepas dua bulan, dia menyesal dan kembali untuk melamar tetapi semuanya sudah terlambat.

7 tahun bukan masa yang terlalu lama, tetapi ianya telah menghabiskan waktu remaja si gadis tersebut. Menunggu dan menunggu kekasihnya yang tidak mahu berkahwin dengannya, dia sangat kecewa. Dia harus berpisah dengan teman lelakinya untuk mencari orang yang lebih baik. Tetapi si lelaki tidak faham, dia fikir dia hanya sedikit marah dan kemudian kedua-duanya akan kembali normal.

Dua bulan selepas berpisah, dia kembali dan melamar kekasihny. Dia fikir gadis itu akan selalu menunggu dia seperti dia telah menunggu selama tujuh tahun. Tetapi tiada siapa yang boleh menunggu selama-lamanya. Anda juga perlu meneruskan kehidupan, juga untuk melangkah ke hadapan.

Para netizen bersetuju dengan tindakan gadis itu, mengatakan bahawa ini adalah pengajaran yang mahal untuk anak lelaki itu. Lelaki itu mungkin orang yang paling penting kepada gadis itu. Sekali dia telah terlepas peluangnya, dia tak akan dapat peluang yang sama lagi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

40 + = 49