Subhanallah Mintak Kasihanilah mereka! Mereka tak berdosa, Tak payah tanya status sah ke tak sah – Abby Abadi.

Baiknya hati Abby dan suami, sanggup bersusah payah membela dan menjaga anak yang tidak berdosa ini. Malah, Abby menerusi postinya baru-baru ini menyatakan kesediaan untuk membantu keluarga yang mempunyai masalah dalam membela anak mereka.

“Mana-mana adik, kakak, ibu-ibu yang sedang mengandung, yang akan melahirkan tapi tak berkemampuan utk menjaga baby tu, cari Sy. Dimana saja, Sy sedia membantu.

Repost from @normanhakim_786 @TopRankRepost #TopRankRepost Alhamdulillah syukur terima kasih Allah s.w.t, terima kasih Dato’ Seri Mufti Sahibus Samahah Dr.Zulkifli Al-Bakri atas kesempatan mentahnikkan 3 baby kami @mikayladelishahakim @daiyandayana_ . . Dalam kesibukan jadual Dato’ Seri Mufti didalam & luar negara,masih sempat luangkan masa emas utk menerima hadir kami seisi keluarga.In shaa Allah dgn izin Allah s.w.t 8 Ogos ni nanti Dato’ Seri Mufti akan berangkat ke Makkah bagi menunaikan ibadah Haji.Sama2 kita doakan Dato’ Seri Mufti utk kesejahteraan & keselamatannya Aamiin Ya Rabb . . Kalau ada yang nak tengok sesi LIVE tahnik tadi,boleh tengok di #InstaLive ig @drzulkifli.albakri ye👌🏻 . . @Regrann from @drzulkifli.albakri – Menerima kunjungan @normanhakim_786 dan isteri @memeysuhaiza juga @abby_abadi112 , membawa anak masing² untuk ditahnik sebentar tadi. Kepada En. Norman dan Puan Memey, moga Mikayla Delisha Hakim menjadi anak yang solehah. Begitu juga Puan Abby dan En. Faizal, moga Muhammad Daiyan dan Maisara Dayana juga menjadi anak yang soleh solehah.

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

SAMBUTAN AIDILFITRI & MAJLIS KESYUKURAN DANISH. DANIA. DANISHA SERTA AKIKAH, TAHNIK & CUKUR JAMBUL MUHAMMAD DAIYAN FAYYADH/NUR SAARAH AAIRA & MIKAYLA DELISHA 👶🏻👶🏻👶🏻 . Lokasi: Mahligai Abadi . Live Update: @tinywinyphotography . Katering: @draradelicious.catering . Pelamin Deco: @riqbridal . Baju Melayu Daiyan: @kaffah_tailor . Kopiah Daiyan: @crochet_easykay . Jubah Mama seisi keluarga: #JubahKernaDIA . Kek @Danishhakim_243 & Kek Terima Kasih ALLAH @adibabakery /adibabakeryshop kek hazelnut choc, gula melaka cake, carrot walnut cake . Kek @marissadania_ : @sweettreatsbypia . Kek @mariadanishahakim_2008: @kedaikekbangi . Brownies: @oldskoolsnacks @browniesliciousgarage . Kek Batik: @thepremiumkekbatik . . DOORGIFT ❤ Popcorn: @homepop.corn . Kek Sarawak: @Kainas.Co . Fridge magnet: @sntwinnabeelashop

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

 

Abby sebelum ini mengambil Muhammad Daiyan Fayyad dan juga Maisara Dayana Fathia sebagai anak angkatnya. Malah, Abby dan suami turut mengadakan majlis cukur jambul diadakan untuk kedua-dua anak comel ini.

Salam Jumaat 😍 . Kes tadi dah selesai ye. Alhamdullillah syukur ALLAH permudahkan segalanya 😍 . Mana2 adik, kakak, ibu2 yg sedang mengandung, yg akan mlahirkan tapi tak berkemampuan utk menjaga baby tu, cari Sy. Dimana saja, Sy sedia membantu. Jangan dibuang, jangan dibunuh atau sebagainya ye Adik Kakak ye. Ada jalan penyelesaiannya. Janganlah kesilapan kita hingga menidakkan hak mereka. Mereka juga berhak utk hidup diatas mukabumi ALLAH ini . Satu lagi: Untuk anak2 yg dicarikan ibu bapa penjaga ni, tak perlulah ditanya status mereka. 1001 mcm masalah dlm dunia ni.. tak tertulis kat sini Yg pasti, sah ke tak sah, mereka tak berdosa. Mereka dilahirkan ibarat kain putih. Kitalah yg bertanggungjawab menjaga mereka utk mnjadikan mereka ni beragama/kenal ALLAH atau sebaliknya.. Wallahuallam. Sekian. Okbai 😘

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

Di dalam kapsyennya itu, Abby berpesan supaya orang ramai tidak bertanyakan status anak-anaknya itu.

“Yang pasti, sah ke tak sah, mereka tak berdosa. Mereka dilahirkan ibarat kain putih. Kitalah yg bertanggungjawab menjaga mereka utk mnjadikan mereka ni beragama/kenal ALLAH atau sebaliknya..

Terharu dengan sifat prihatin Abby, ada antara netizen yang bersetuju dengan pandangan Abby. Malah ada yang mengatakan wajah Abby dan anak perempuannya itu saling tak tumpah.

noriyanaharun1986Dayana mcm muka kak abby lah

norlenothmanComelnya si dia… Seolah-olah sedang senyum gembira di bawah jagaan kak

rosirezabtul jg bila kita pelihara ank angkt msti bdk tu ikut muka yg mnjaga dia knmoga Allah mmberi rezeki kpd kak @abby_abadi112 n fmly

si_cinoneytAllahu comeii nya kak yebbi abadi..sebijik dh muka mama..senyuman dia tu mcm mama yebbi….sy pon masih belum dikurniakan anak..ari ni genap 5tahun pkwinan..moga ade rezki sy..masih menunggu dan terus menunggu datangnya zuriat dari Allah..klu ade yg nak bg anal djadikn anak angkat sy nak jgk..

Bukan itu sahaja, ada juga follower yang ingin bertanyakan prosedur pengambilan anak angkat kepada Abby.

hartini_nur_azmiAllhamdullilah..teruskan niat mulia itu mudah2an Allah permudahkan segala urusan pn abby abadi sekeluarga..sy hormati sgt apa yg pn abby abadi buat

effasalim16@abby_abadi112 kalau ada info utk carikan keluarga angkat bgtau..saya nak sorang utk jadikan teman anak saya..saya 12thn kawin ..masih menanti …

fmmie.mohKak @abby_abadi112 sy pon sedang mencari anak angkat juga..sy sedia bantu..jgn lah dibuang..masih ada insan yang memerlukan & dpt memberi kasih syg.. اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ

sue_adaliasAbby bagi kat saya sorang yg girl

quya_aleeyaadrianaSesungguhnya hati akak sgt murni…Moga akak diberikan keberkatan n rezeki berpanjangan untuk terus menjaga amanah2 itu

Tidak kurang ada mendoakan semoga Abby dikurniakan rezeki yang murah.

ija_ramly93Alhamdulillah akak abby @abby_abadi112 semoga akak di murahkan rezeki

ashlynnmfjaddamsyour caption makes me @abby_abadi112

jasnihanis2409Setuju sis mereka penyejuk hati dapat tgk bayi bertapa besar kuasa Allah untuk jadikan kita terlihat sempurna Insyaa Allah akan hadir benih kecil dalam rahim saya yg sentiasa menunggu kehadiran nya begitu juga Anak2 kecil yg kita di amanahkan sama ada anak kandung atau anak angkat sekali pun itu tetap amanah kita  @abby_abadi112

tengkunadeeyaComelnyaa ada pulak tudung kecik untuk dia pandainya senyum manis @abby_abadi112

ct.yam2yea x perlu nk cko yg bkn2 dkt anak2 yg comel2 nie..pelihara lidah bl berbicara..naluri kanak2 ini sgt sensitif n dorg akn igt smp bila2 dgn ayat2 yg kurg d ajar itew..sy pun klu senang mmg nk pelihara anak2 yg terbuang ini.. kasihan sungguh dgn mrk semua jgn nk kt klu keturunan x baik dorg pun akn turut mewarisi perangai itu..siapa kita nk tentukn itu semua…bantu shj sudahhh

 

Sumber: IG abby_abadi112

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

19 − = 18