Doa Yang Mudah Di Hafal Selepas Solat Fardhu. Disertakan Bacaan Dalam Rumi Agar Senang Untuk Ingat.

Doa adalah salah satu daripada anugerah yang diberikan oleh Allah S.W.T. untuk hamba-hambaNya sebagai senjata yang amat berguna. Ianya dikurniakan kepada kita semua untuk membuat hajat dan memohon apa sahaja pertolongan daripada Yang Maha Esa. Apa yang lebih menggembirakan adalah ianya boleh dibuat hampir pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja (melainkan terdapat beberapa larangan, seperti larangan berdoa di dalam tandas), terutamanya membacakan doa selepas solat. Berdoa selepas solat adalah salah satu daripada waktu yang dikatakan paling adfhal kerana ia dibuat sejurus selepas kita menunaikan kewajipan kepada Sang Pencipta. Terdapat juga beberapa…

Read More

Sejak Aku Amalkan Surah Al-kahfi, Hidup Aku Benar-benar Berubah, Sesungguhnya Aku Kini Percaya Perancangan ALLAH.

Assalamualaikum. Aku nak cerita sikit tentang fitnah dunia dan salah satu cara utk mengawal diri kita dari terjebak dengan bahaya fitnah dunia atau fitnah dajjal. awas, post ni panjang. Sebelum tu, aku jujur aku ni bukan perfect, masih berdosa menimbun, masih buat dosa dan masih tertangguh taubat. confession ni lebih kepada pengalaman atau testimoni aku sendiri. Macam yg kita tahu, hari jumaat disunatkan membaca surah Al kahfi dan disampaikan kepada kita bahawa surah ni boleh menghindarkan kira dari fitnah dajjal aka fitnah akhir zaman. fitnah tu bukan maksudnya fitnah yg…

Read More

Terkejut tengok seekor kucing mengajar si kecil ini cara berjalan, dia memang guru yang paling baik dan bijak.

Guru paling bijak dan comel Untuk menyaksikan sendiri anak kecil mereka mengambil langkah pertama adalah momen-momen yang tidak mahu dilepaskan oleh setiap ibu bapa. Mereka pastinya sangat teruja untuk melihat si kecil mereka sudah boleh mulai berjalan buat kali pertama. Ada yang merakam detik-detik manis tersebut supaya kelak akan menjadi kenangan paling manis buat seisi keluarga. Bukan mudah untuk mengajar si kecil berjalan. Mereka mungkin bersemangat pada awal-awal tetapi lama-kelamaan mereka mulai letih dan putus asa. Jadi, itulah yang menjadi tugas ibu bapa untuk mendorong semula semangat si kecil untuk…

Read More

Merata Cari Tak Jumpa Mana Wallet. Saya Baca Ayat Nie 41 Kali. Pejam Mata. Selang Beberapa Minit Saya Amat Terkejut.

ALLAHU AKBAR…ALLAHU AKBAR… ALLAHU AKBAR..! Saya share sedikit apa yg berlaku kt saya sehari dua ni yaa.. Semalam lebih kurang 11.30 pagi… wallet dalam tangan saya….tiba2 saya tak ingat saya letak mana. Dalam poket seluar ke…kat meja ke…jenuh saya dan isteri mencarinya berjam jam disegenap penjuru rumah termasuk dalam plastik sampah kut2 terbuang, dalam mesin basuh, dalam bilik air…bawah katil, bawah kerusi, semuanyaaa…tapi masih jugak tidak jumpa…! Akhirnya isteri saya mengajak membaca yasin bersama…solat hajat dan berdoa. Selepas itu kami teruskan mencari…masih juga gagal menjumpai apa2. Kemudian kami pergi membuat…

Read More

Kakak Abang Hanya Fikir Perut Mereka Sendiri, Paksa Adik 14 Tahun Behenti Sekolah Sara Keluarga.

Patutnya masa tengah mudalah dapat berseronok di sekolah bersama dengan kawan-kawan. Tapi lain pulak nasib gadis ni sebab pada usia 14 tahun dah kena sara keluarga. Menurut The Star, Siti Nurfatihah Md Nasir bekerja sebagai juruwang di sebuah kafe bagi menampung hidup adik lelakinya, Muhammad Ridzwan Md Nasir berusia 13 tahun dan bapanya berusia 56 tahun yang kini sedang menjalani terapi pemulihan dadah di dalam rumah. “Mak saya meninggal dunia sebab kanser pangkal rahim pada tahun lepas dan kakak-kakak dan abang-abang saya dah tinggalkan rumah.” Adik beradik yang lain dipercayai…

Read More