Tiba-Tiba Terjaga Di Malam Hari Jika Ia Berdoa Maka Akan Dikabulkan Doanya. Bacalah Doa Ini, In Sha Allah Termakbul.

Pada malam hari ketika tengah tidur, kita mungkin pernah tiba-tiba terjaga dari tidur di tengah malam. Sebenarnya pada ketika itu ada zikir dan doa khusus yang dianjurkan oleh Rasulullah s.a.w untuk kita baca. Malah Rasulullah s.a.w menjelaskan bahawa ketika seseorang itu terjaga dari tidur pada malam hari jika ia berdoa maka akan dikabulkan doanya dan jika bangun kemudian solat maka solatnya akan diterima oleh Allah taala. Hal ini dijelaskan dalam hadis yang diriwayatkan oleh Imam al-Bukhari berikut ini. Dari ‘Ubadah bin Shamit Radhiallahu’anhu, dari Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam beliau bersabda: “Barangsiapa…

Read More

Cium Anak Memperoleh Pahala, Cium Suami Gugurnya Dosa, Cium Isteri Hanya Yang Sudah Kahwin Ketahuinya.

Mungkin tak ramai yang lakukan amalan mencium pasangan dan anak. Kebiasaannya amalan ini dilakukan di peringkat awal perkahwinan, kemudian terhenti lantaran mahu segera ke tempat kerja atau sebagainya. Namun bagi mereka yang masih mengamalkan kebiasaaan ini baik diteruskan kerana ia memberi banyak manfaat. Mencium kening isteri dan anak sebelum keluar ke tempat kerja kesannya besar pada keharmonian rumah tangga. Ciuman hangat seorang suami dan seorang ayah dapat memberikan perasaan bahagia pada anak dan isteri di rumah, sehingga mereka merasa tidak sabar menunggu suami dan ayah pulang. Ciuman tersebut juga boleh menjadi cara…

Read More

Khasiat Belimbing Buluh Yang Ramai Tak Tahu. Sekiranya Dimakan Mentah Manfaatnya Amat Bagus.

Pokok belimbing buluh atau nama saintifiknya Averrhoa belimbi linn dan berasal dari keluarga Oxalidaceae dan mempunyai nilai yang tinggi dari segi perubatan. Mudah dijumpai di kawasan kampung dan kawasan perumahan kerana pokok ini mudah ditanam dan tidak memerlukan penjagaan yang rapi. Buahnya boleh digunakan untuk berbagai-bagai tujuan. Antara Khasiat Belimbing Buluh;  Ia mengandungi banyak khasiat yang tidak ternilai. Daunnya apabila digiling halus dan dilumur boleh menghilangkan jerawat dan melembutkan kulit di muka, sakit-sakit sendi serta panau. Jika direbus, ia boleh mengubati batuk, menurunkan tekanan darah tinggi dan pitam. Untuk menghilangkan…

Read More

Subhanallah. Inilah 6 Janji Allah Kepada Orang Yang Suka Bersedekah.

Sedekah adalah amalan yang mulia. Sedekah dengan ikhlas akan menjanjikan ganjaran pahala buat kita. Kerana setiap perbuatan baik akan dibalas dengan perkara yang baik juga. Allah akan melapangkan dada, membuatkan kita gembira, melegakan perasaan dan mensejahterkan seluruh hidup kita. Bersedekahlah kita walau sedikit dengan seikhlasnya. Kerana, dalam setiap rezeki dan harta yang kita miliki itu terdapat juga hak orang lain. Jadi, adalah lebih baik jika ia dikongsi dan dinikmati bersama. Beriman dengannya dan bersedekah seikhlasnya. Sedekah seikhlasnya mampu meringankan beban seseorang dan menjauhkan diri kita daripada panas api neraka. Semua…

Read More

Serai Dan Kurma Amat Baik Untuk Salur Darah Yang Tersumbat, Amalkan Petua Yang Amat Mudah Ini.

Mencegah kan lebih baik daripada mengubati. Tak salah mengamalkan petua yang menggunakan bahan bahan semulajadi. Sesetengah orang anggap amalkan petua ni gaya hidup orang yang dah berusia. Statement tu tak betul ya! Khasiat yang terkandung dalam makanan yang belum diproses dan bebas kimia ni lagi selamat tau. Panjang pulak membebel. Untuk petua kali ni air rebusan serai dan kurma. Dipercayai baik untuk urat urat tersumbat. Caranya ialah: Rebuskan 5 batang serai dengan 7 biji kurma. Didihkan dengan api perlahan bersama 3 gelas air sehingga air kering tinggal 1/3 atau segelas.…

Read More

Lahir Dalam Sampul, Bayi Ini Akan Jadi Sejahat-Jahatnya. Ibu Cerita Pengalaman Lahirkan Anak Tak Pecah Ketuban.

Siapa disini pernah lahirkan baby encaulbirth..saya ada seorang anak sulong saya sekarang sudah 5tahun. Menurut Kajian dokter Amerika – 1 dalam 80ribu akan jadi (x tau betol ke x) .. Dalam keluarga ibu saya anak sulong keluar macam ni.. Memang susah nak teran sebab keluar dalam sampul n air ketuban x pecah.. memang lambat proses nak keluar tu..selalunya baby mcm ni akan diCaesar Tapi Alhamdulillah saya normal.. Contoh kalau diCaesar: Doc dah cuba pecahkan air ketuban tapi xboleh sampai 6 org dokter gilir gilir pecah kan sampai pakar sendiri turun..…

Read More