Demi Menyelamatkan Tuannya Dari Terkena Sihir, Seekor Kucing Sanggup Berkorban Menelan Bungkusan Kuning.

”Tudu (kucing) dah tak ada….dia dah selamatkan sy…dia cukup suka dgr sy baca Yasin…tiap kali sy mula baca, dia akn duduk rapat-rapat…tapi, sekarang, dah tak ada sapa nak teman bila sy baca Yasin lagi….” “benda tu menuju ke rumah bob dol dan dikesan oleh tudu,tudu mungkin mempertahankan orang yang telah berjasa pada dirinya hingga dia sendiri terkorban” Itulah luahan lelaki yang di panggil dengan bob dol yang meluahkan kesedihanya atas pemergian kucing tersayang bernama tudu yang telah mati akibat bungkusan kuning yang dipercayai berkait dengan benda gaib atau sihir. Katanya tudu…

Read More

Hebatnya Ciptaan Allah, Sungai Terjernih Didunia Di Switzerland, Ramai Terkejut Sungai Yang Di Jumpai Di Terengganu Hampir Sama Jernih.

Sungai Verzasca, di Switzerland, yang terkenal di seluruh dunia dengan kejernihan yang sangat jelas dan airnya yang biru. Sungai sepanjang 30 km, sungai Verzasca berasal di Pizzo Barone dan mengalir ke Tasik Maggiore, di Itali. Lembah sungai terletak di rantau Itali dan Switzerland merupakan destinasi pelancongan yang popular. Yang datang berkunjung datang dari seluruh dunia untuk melihat perairan biru Verzasca, melakukan penyelaman skuba. Kebanyakan mereka lebih suka untuk mengambil gambar dari jambatan yang dibina di atasnya. Claudio Gazzaroli seorang jurugambar yang menawarkan perspektif yang berbeza. “Saya menyelam 50 kaki untuk…

Read More

Seorang Bapa Muda Teruja Basuh Uri Anak Cara Yang Islam Terapkan. Bila Buka Bungkusan Dia Terus Terduduk.

Isteri saya tanya saya hari tu, perlu ke nak cuci uri (placenta) baby yang baru lahir dengan limau nipis, garam dan lain-lain macam yang orang kampung biasa buat kan. Saya bagitahu la sebenarnya tujuan kita nak cuci uri ni sebab taknak bagi busuk dan sebagai tanda penghormatan je sebelum uri tu ditanam.Isteri saya tanya saya hari tu, perlu ke nak cuci uri (placenta) baby yang baru lahir dengan limau nipis, garam dan lain-lain macam yang orang kampung biasa buat kan. Saya bagitahu la sebenarnya tujuan kita nak cuci uri ni…

Read More

Subhanallah, lihat bagaimana kucing berkaki dua ini mampu meneruskan kehidupan seperti kucing normal yang lain.

Walaupun Berkaki Dua, Namun Kucing Ini Mampu Memanjat Pokok Kucing Haiwan adalah makhluk yang sangat berdaya tahan dan kuat tidak kira apa masalah yang dihadapi oleh mereka dalam hidup. Mereka akan sedaya upaya meneruskan hidup tanpa bantuan sesiapa pun. Semangat mereka untuk meneruskan hidup walaupun dalam serba kekurangan pastinya akan memberi motivasi kepada yang melihatnya. Seperti kucing comel ini, dia kini hanya memiliki dua kaki sahaja tetapi masih cekal dan ceria seperti kucing-kucing lain. Anakin, si comel yang kini berusia lima tahun dari Pensacola, Florida, dilihat cukup normal sepeti teman-temannya…

Read More

Kerana Perjuangan Anaknya, Bapa Atlet Termuda Negara Terpaksa Guna Duit Sendiri Pergi Asian Games.

Sukan Asia yang sedang berlangsung di Palembang baru-baru ni memang antara topik hot yang dibincangkan netizen sekarang. Tapi dalam best-best sembang kisah kejayaan atlet, ada satu kisah sedih tentang atlet termuda negara bernama Ian Nuriman Amri. Menerusi satu tweet viral, Ian yang merupakan atlet acara skateboard nampak selamba sebab pakai seluar sekolah dan tali pinggang Kikilala je masa bertanding. Namun di sebalik gaya selambanya, rupanya ada cerita sedih apabila coach yang jugak merangkap bapa kepada Ian dikatakan terpaksa guna duit sendiri untuk ke Palembang. Lebih malang, bapa Ian hanya hadir…

Read More

Kenapa Kucing Binatang Kesayangan Rasullulah Datang Pada Kita? Anda Pasti Terkejut Dengan Maksudnya.

Setiap kejadian alam mempunyai dua makna, yang tersurat dan tersirat. Beruntunglah mereka yang boleh memahami kedua-dua maknanya. Ini termasuklah dalam perkara mengenai kucing. Apakah makna yang tersirat jika kucing datang kepada kita? Apakah yang cuba disampaikan Tuhan kepada kita? Mari kita renungkan bersama. 1. Rezeki Untuk Kucing Selalu terjadi apabila kita duduk di warung sambil makan, pasti ada kucing jalanan yang menagih simpati. Perutnya yang lapar siapalah yang sudi memberi. Ya, kucing itu mungkin nampak kotor dan comot. Namun siapakah kita untuk memandang jelik makhluk Allah SWT itu? Kehadiran kucing…

Read More

Disayangi Allah Lebih Dari Disayangi Aku. Pagi semalam dinikahi. Pagi tadi menghadap Ilahi. Al-Fatihah

Kanser merupakan penyakit yang cukup digeruni oleh setiap individu kerana penyakit tersebut berisiko tinggi dan boleh membawa maut. Namun sekiranya segala usaha telah dilakukan tetapi ajal masih datang menjemput, dugaan tersebut harus diterima dengan redha dan tabah. Itulah coretan seorang pengguna Facebook, Shukur Yusuf apabila adiknya, Fatin Nursyahirah kembali ke pangkuan Ilahi pada subuh tadi setelah disahkan menghidap kanser tisu tahap ketiga sejak setahun lalu.. Lebih menyayat hati apabila arwah yang berusia 24 tahun itu baru sahaja diijabkabulkan dengan jejaka pilihan, pada pagi semalam. Sumber : Shukur Yusuf

Read More

Dia menangis mintak maaf sebab Ustaz Ebit Lew terpaksa turun cari sampai di bawah ini. Besar sungguh ujian wanita mualaf ini.

Ketika kita merasai lena dibuai mimpi indah, tidur di atas katil dan beralaskan hamparan yang selesa, tetapi di luar sana, ada insan yang masih hidup dan tidur di merata tempat. Insan yang bergelar gelandangan ini diuji nasib mereka seperti itu. Tetapi, walaupun tidak terpilih dalam kalangan orang yang merasai kenikmatan hidup, tetapi dia terpilih merasai nikmat Islam. Seorang wanita yang berketurunan India, Letchemey telah melafazkan syahadah. Apa yang mengejutkan, wanita ini tinggal di bawah jambatan. Berdasarkan video yang dimuat naik, tempat tidur Lecthemey agak tinggi dan merbahaya. Ustaz Ebit Lew…

Read More

Aku Cemburu Lelaki Ini. Ya Allah, Berikanlah Aku Peluang Menjaga Ayahku Hingga Akhir Hayat Berliau. Teringin Menjadi Seperti Lelaki Ini.

Video kira-kira seminit yang menunjukkan seorang lelaki muda menjaga ayahnya yang tua menjadi viral di internet dan menjadi perbualan ramai orang. Video itu dimuat naik oleh pengguna Facebook luar negeri yang akaunnya bernama Grupo Evangélico. “Honra o seu pai e a sua mãe, meu pai cuidou de mim e hoje eu cuido dele,” – tulis akun tersebut yang bermaksud ‘Hormati ayahmu dan ayah dan ibumu, ayahku menjaga aku dan hari ini aku menjaga dia’. Lelaki itu dilihat memandikan ayahnya, bukan hanya mandi, malah dia mandi bersama ayahnya. Secara bergantian, dia menuangkan air…

Read More

KISAH NAMRUD CICIT NABI NUH, RAJA SOMBONG YANG MENGAKU TUHAN, MANGKAT HANYA KERANA SEEKOR NYAMUK

Raja Namrud (hidup sekitar tahun 2275 SM- 1943 SM) juga disebut eja Namrudz bin Kan’aan (2275 SM – 1943 SM) adalah salah satu seorang Raja yang memerintah Mesopotamia purba (kini dikenali negara Iraq). Ia memiliki gelaran “a mighty hunter” yang bermaksud “pemburu yang hebat” atau “pemburu yang perkasa”, kerana kebijakannya dalam berburu. Nama lengkapnya adalah Namrudz bin Kan’aan bin Kush bin Ham bin Nuh (Nabi Nuh a.s.) atau juga sesetengah pendapat (Raja Namrud bin Kush bin Ham bin Nuh). Selain itu beliau diberi gelaran Dewa Bacchus atau Dewa Wain serta…

Read More

KISAH ABANG LONG FADZIL, BEKAS GANGSTER SINGAPURA SEBELUM TERIMA HIDAYAH DAN SEKARANG PERUBAHAN 100 DARJAH.

Hari ini, sy nak share sedikit kisah atau cerita seorang insan yang sangat istimewa dan menyentuh jiwa saya apabila sy berjumpa dengan beliau tempoh hari ketika beliau berada di Kuala Lumpur. Perjumpaan yg tidak di sangka, dan sokongan beliau dengan usaha kami untuk membantu lebih ramai orang mudah untuk solat di mana sahaja mereka berada dgn teknology jam qiblat Sensor F&A yg mampu mencari arah kiblat sepantas 3 saat.. Abg Long Fadhil biasa orangnya, badannya agak besar, bertatu di muka, tetapi apabila beliau menceritakan pengalaman beliau, menitis air mata, penuh…

Read More

Cinta Sejati Hanya Milik Allah, Amat Meruntun Hati Apabila Pakcik Tua Meniup Seruling Hanya Untuk Mengembirakan Si Isterinya Yang Terlantar Lemah.

Kita percaya bahawa percaya bahawa cinta sejati wujud. Saban tahun, kedutan di muka kita akan bertambah, menunjukkan tahap usia kita yang semakin tua. Walau bagaimanapun, tahun-tahun yang panjang tidak akan membuatkan rasa cinta pudar, kurang romantis, tetapi menjadikannya lebih kuat. Kadang-kadang kita tertanya di dunia ini adakah wujud cinta sejati yang hanya maut dapat memisahkan kita? sewaktu kecil, kita mesti banyak baca cerita dongeng, kita juga suka cerita, kerana tidak kira berapa banyak jatuh dan bangun, akhirnya selalu puteri dan putera akan bahagia selama-lamanya bersama-sama. Tetapi, kehidupan yang sibuk seolah-olah…

Read More

Polis Tahan 93 Mat Rempit Tetapi Tidak Dibawa Terus Ke Balai Sebaliknya Ke Masjid. Subhanallah Terbaiklah Cara Ni.

LANGKAWI: Seramai 93 mat rempit bukan sahaja terpaksa menolak motosikal sejauh 10 kilometer, malah turut dibawa ke masjid untuk menunaikan solat taubat. Itu antara pengajaran perlu ditempuh mat rempit berusia antara 15 dan 28 tahun selepas mereka ditahan dalam Ops Samseng Jalanan bermula tengah malam tadi dan berakhir jam 7 pagi ini. Ketua Polis Daerah Langkawi, Superintendan Mohd Iqbal Ibrahim, berkata operasi bersepadu disertai pelbagai agensi itu memfokuskan lima lokasi terpilih sekitar daerah ini. Katanya, seramai 93 individu terdiri daripada 81 lelaki dan 12 wanita ditahan dan sejumlah 103 saman…

Read More

Isteriku Menjadi Pemalas, Sudah Tidak Cantik Dan Kuat Marah. Cuba 5 Amalan Rasullulah Untuk Suami Isteri Bahagia Hingga Ke Jannah.

5 Tips Amalan Rasullulah Untuk Suami Isteri Bahagia Hingga Ke Jannah Bukan hipster atau hijabista, cuma seorang gadis yang cintakan tradisi, bersifat feminin dan amat menghargai setiap bait lirik dalam lagu dan muzik ciptaan Coldplay. Fesyen? Sangat obses dengan karya rekaan Guo Pei, Oscar de la Renta dan Dolce & Gabbana Tapi dalam sibuk-sibuk meraikan pasangan kesayangan tu, ada ke yang terfikir untuk memperbaiki hubungan sebagai suami isteri yang mungkin telah lama diselaputi debu? Jika benar sayang, haruslah kita lihat keadaan diri kita terlebih dahulu. Cuba tanya pada diri…. Betul…

Read More

Lelaki ini sengaja menjatuhkan dompetnya untuk menguji seorang wanita miskin. Apa yang dilakukan wanita itu kemudiannya amat memilukan hatinya.

Lelaki ini menjatuhkan dompetnya untuk menguji seorang wanita tua yang miskin. Apa yang dilakukan wanita itu kemudiannya memilukan hatinya. Baca Kisahnya di bawah! Seorang lelaki memutuskan untuk melakukan percubaan sosial di mana dia menjatuhkan dompet yang penuh wang tunai di jalan untuk melihat jika ada orang yang lalu yang akan mengembalikan dompet yang hilang kepada pemilik yang sah. Terjemahan Oleh Beritakopak.org Pada hari percubaan, dia menemui seorang wanita tua yang mengutip sampah dan menggunakan botol untuk dijual. Dia menjangkakan wanita tua itu akan memanfaatkan dompet ‘hilang’ yang penuh dengan wang…

Read More