7 HAIWAN INI BOLEH MENGESAN KEHADIRAN MAKHLUK HALUS, HAIWAN NOMBOR 4 TU PALING MENYERAMKAN !!!

Keberadaan mahluk halus, hantu atau jin, tidak semua orang boleh merasakannya. Hanya mereka para indigo yang dikurniakan indra ke-6 punya kemampuan ini.Selain itu, ada juga orang yang walaupun tak bisa melihat makhluk astral, mereka yakin dan bisa merasakan ada hal yang aneh di sekitar merek lewat tanda-tanda alam tertentu. Salah satu simbol alam yang bisa menunjukkan keberadaan makhluk halus adalah dengan perilaku hewan-hewan di sekitar kita. Apa sajakah? Cicak Tidak banyak orang yang menyukai cicak. Cicak adalah salah satu hewan yang mengandung banyak mitos unik dan masih sering dipercaya di…

Read More

Saintis Jepun: Air Zam Zam ada Keajaiban yang amat besar… SUBHANALLAH!

KAJIAN seorang saintis Jepun mendapati bahawa air zam-zam mempunyai keajaiban dan kandungan airnya berbeza dengan yang lain. Dr Masaru Emoto dari Universiti Yokohama, Jepun menjalankan kajian ke atas perubahan bentuk molekul air yang didedahkan kepada pengaruh-pengaruh positif dan negatif. Beliau mendapati apabila air didedahkan kepada kata-kata, tulisan dan pesanan yang berbentuk positif, air-air tersebut membentuk molekul yang berbentuk kristal indah. Sebagai contoh, dalam salah satu eksperimen beliau, air didedahkan dengan bacaan doa agama Islam dan molekul air yang terhasil membentuk kristal indah berbentuk segi enam dengan lima cabang daun yang…

Read More

Hanya Dengan menggunakan jari Jemari, pelukis ini berjaya menghasilkan lukisan Yang Mempersonakan.

Seni lukis memiliki sejarah yang panjang dalam perkembangannya dan pada setiap era memiliki tujuan dan fungsi tertentu. Selain banyak aliran, seni lukis juga memiliki beberapa teknik yang digunakan oleh para seniman. Teknik yang berbeda juga akan menghasilkan karya yang berbeda. Teknik seni lukis juga terdiri dari beberapa ragam berdasarkan sudut pandang tinjauannya. Perlu kita ketahui, bahwa ada bermacam-macam teknik dalam melukis dan setiap orang pasti akan memilih teknik sesuai dengan kemampuannya. Teknik seni lukis tentu sangat penting untuk menghasilkan lukisan yang bagus. Dan secara umum teknik lukis dibagi menjadi lima yang…

Read More

Dengar Cakap Saya, Jangan Takut Untuk Berhijrah, Rezeki Zul Yahya Semakin Melimpah Setelah Berhenti Dari Dunia Hiburan

Selepas meninggalkan dunia lakonan nampaknya Zul Yahya giat mendirikan perniagaannya. Zul mempunyai butiknya sendiri yang diberi nama “ZulYahya”. Selain itu zul mempunyai kedai makannya. Selain daripada giat dalam berniaga Zul Yahya juga mendekatkan dirinya kepada Allah dengan mempelajari ilmu agama. Sejak berhijrah sedikit demi sedikit pada April lalu, saya terima banyak undangan menyampaikan ceramah tetapi lebih kepada perkongsian hidup dan pengalaman, kata pelakon dan pengarah filem, Zul Yahaya mengenai penghijrahan dirinya dan keluarga. Zul atau nama sebenarnya, Zulkiffili Yahaya, 46, berkata, dia bukan ulama atau ustaz yang boleh berbicara mengenai…

Read More

Esok Aku Tak Nak Pergi Sekolah. Guru Kantoikan Pelajar Berdua-Duaan Di Tangga, Tetapi Rupa-Rupanya, Allahu.

Zaman sekolah banyak menyimpan pelbagai kenangan pahit dan manis yang akan kekal di ingatan sehingga menjelang hari tua kelak. Detik-detik bermakna inilah yang akan diceritakan kepada anak cucu betapa indahnya zaman sekolah yang dilalui suatu ketika dulu. Seorang kakak menceritakan insiden lucu yang terjadi kepada dua adik kembarnya ketika berada di sekolah. Tak sangka boleh jadi begini juga rupanya bila mempunyai adik-beradik kembar. Kena tangkap dengan cikgu sebab… ‘Mangsa’ tangkapan guru terbabit menceritakan apa yang berlaku kepada dia dan abang kembarnya di sekolah. Kisah bermula apabila mereka berdua menunggu kakak…

Read More

Kalau Dulu Ada Cikgu Gini, Senang Nak Faham. Power Gilerrr!!

Setiap cikgu pasti mempunyai cara tersendiri dalam mengajar pelajar-pelajarnya. Menerusi penularan video di Instagram membuatkan salah seorang cikgu lelaki menjadi viral dan dipuji ramai. Video berdurasi 45 saat ini menerima pelbagai reaksi netizen apabila cikgu lelaki mengajar math dengan cara yang berbeza dan membuatkan netizen ingin kembali belajar. Cikgu lelaki ini kelihatan berjaya menarik minat pelajar-pelajarnya belajar dalam keadaan yang gembira meskipun subjek math sukar difahami jika tidak kena dengan cara. Antara komen netizen yang terhibur malah suka kerana dapat melihat cara hebat cikgu ini mengajar math. Bestnya…terbaik cikgu Wah..kalau…

Read More

Pakai Bedak Banyak-Banyak, Cantik Tak? Tak Cakap Banyak Terus Je Pam Fire Extinguisher.

TEMPAT-TEMPAT DILARANG MEROKOK DI BAWAH PERATURAN-PERATURAN KAWALAN HASIL TEMBAKAU 2004 1. di dalam pusat hiburan atau teater, kecuali pub, disko, kelab malam atau kasino, pada bila-bila masa apabila tempat itu dibuka kepada orang awam 2. di mana-mana kawasan hospital atau klinik 3. di dalam lif atau tandas awam 4. di dalam tempat makan atau kedai berhawa dingin 5. di dalam kenderaan awam atau hentian pengangkutan awam 6. di dalam mana-mana bangunan yang dinyatakan oleh Menteri melalui pemberitahuan dalam Warta di bawah peraturan 22 7. di dalam mana-mana lapangan terbang 8.…

Read More

ALhamdullilah, Lan Solo Bersyukur Anaknya Tidak Lagi Bibir Sumbing. Alololo Comelnya.

Anak keempat kepada penyanyi Lan Soloiaitu Nur Amna Quxandra yang dilahirkan pada 24 Februari lalu sebelum ini disahkan doktor mengalami bibir sumbing.   Sebelum ini, bayi perempuan yang dilahirkan pada 24 Februari lalu disahkan doktor mengalami bibir sumbing.  Lan atau Mohd Razlan Mohamed Yusof, ketika dihubungi berkata, pada masa ini dia dan isteri masih perlu memantau kesan pembedahan pada bibir anaknya itu. “Penting untuk kesan bedah itu dipantau bagi memastikan tidak bengkak dan tiada rekahan di lelangit juga. “Setakat ini, syukur Alhamdulillah pemulihan yang ditunjukkan anak saya sangat positif dan dia juga aktif…

Read More

Sungguh Luarbiasa Budak Lelaki Ini, Beliau Bermain Piano Di Sebuah Pasaraya Hinggakan Ramai Terpegun Melihatnya.

Seorang kanak-kanak lelaki dilihat bermain piano yang dijual di sebuah pasaraya dengan begitu tekun sekali. Pemilik kedai piano itu tidak pula memarahi atau menghalau kanak-kanak itu keluar dari kedainya tetapi sebaliknya hanya membiarkan kanak-kanak tersebut bermain alat muzik itu dengan tenang. Alunan muzik yang indah dari piano itu dapat didengari di seluruh pasaraya sehingga membuatkan pelanggan di situ terpesona dengan bakat yang dimiliki oleh kanak-kanak itu. Rata-rata netizen yang melihat video ini merasa kagum dengan kobolehan adik ini bermain piano dengan baik sekali. Antara komen dari netizen adalah seperti di…

Read More

‘Ingatkan Sakit Perut Biasa’, Anak Hidap Kanser Tahap 3. Ya Allah Kuatkan Semangat Ibu Anak Ini, Hebat Sungguh Ujiannya.

Hanya bermula dengan sakit perut biasa, kanak-kanak comel ini dibawa ke hospital untuk pemeriksaan lanjut. Pada awalnya doktor memberitahu ada ketumbuhan pada badan dan perlu dibedah. Seminggu selepas pembedahan doktor mengesahkan anak menghidap kanser tahap 3. Menerusi luahan hati di Facebook, ibu meminta orang ramai supaya mendoakan si comel ini panjang umur dan diberi kekuatan melawan sakit. Sebak! Ingat sakit perut biasa Assalamualaikum nama saya Raysha Nur Adriana 1/10 ni genaplah saya 3 tahun, dulu saya seorang kanak kanak yang ceria dan mumy kata saya penyeri dalam rumah dan hati…

Read More

Kononya Berani Sangat, Orang Tahan Brake Pakai Kaki Dia Pulak Pakai Muka. Bell Ngasri Gayat Jadi Bahan Ketawa Netizen

PELAWAK Bell Ngasri menjadi bahan jenaka netizen selepas beberapa video aksinya menuruni tiang bomba dimuat naik beberapa rakan artis di Instagram. Bell atau Nasrizal Ngasri melakukan aksi tersebut ketika mengikuti latihan untuk menjayakan filem Hero The Movie yang akan memulakan pengambaran tidak lama lagi. Keratan perbualan yang dimuat naik pelakon Kazar di Instagram Lebih lucu, pelakon filem Cicakman 3 itu menerusi posting di Instagram pelakon Kazar berkata dia seakan menyesal menandatangani kotrak untuk berlakon dalam filem aksi tersebut.   Rata-rata netizen terhibur melihat gelagat Bell Ngasri. Jom kita tengok apa…

Read More

Arghhh Terselak Kain Aku Nyaris Ternampak Tut Tut. Klakor Laa Dato Ni, Aduhaiii. Haha. Dato Aliff Syukri Rindu Pada Anak-anaknya.

Siapa yang tidak mengenali usahawan ini bukan? Sering dikritik namun tetap bersahaja Datuk Seri Aliff Syukri bahagia bersama keluarganya dan sering berkongsi perkembangan tentang mereka. Terbaru Dato Aliff telah pergi ke luar negara, Thailand. Dato telah memuat naik satu video ketika belau meluangkan masa dengan anak-anaknya sebelum beliau pergi ke luar negara. Dia merindui anak-anaknya terutamanya yusof. Kapsyen :  “my big family terasa rindu kalau dah jauh mcm ni… terutama bby @yusoffalqardawi .. @shahidadherbs“ Mashaallah semua comel. Meena super cute gelak dia. Melt… Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Read More

Teramat Bahaya, Botol Air Yang Ditinggalkan Di Dalam Kereta Boleh Menyebabkan Kebakaran.

Menurut artikel dari Pusat Penyelidikan Epidemiologi Bencana, 90% dari jumlah bencana alam ada berkait rapat dengan air. Tahukah anda bahawa kita bukan sahaja menghadapi ancaman dari bencana seperti ribut, banjir, tsunami, dan kemarau sahaja? Entri ini akan menceritakan dengan lebih lanjut tentang bahaya air walaupun hanya dengan sebotol air pada hari yang panas. Tanpa kita sedari, sebenarnya, botol air yang ditinggalkan di dalam kereta boleh menyebabkan kebakaran atau mengakibatkan kerosakan lain. Teruskan pembacaan dalam entri ini untuk mengetahui bagaimana hal ini boleh membahayakan anda. Pernahkah anda cuba untuk membakar sekeping…

Read More

Netizen Sukalah Dengan Kakak Satu Ni. Suara Merdu, Tak Perlu Pakai Baju S3ksa-s3ksa. Mungkin Kalau Dato’ Aliff Syukri Buat Video Klip Dengan Fasha Sandha, Mesti Banyak Like.

Siapa yang tidak kenal dengan jutawan kosmetik Malaysia iaitu Aliff Syukri atau lebih dikenali sebagai Abang Terlajak Laris. Walaupun baru-baru ini mendapat sedikit respon yang kurang menyenangkan dari netizen namun Dato’ Aliff Syukri tetap tenang menghadapinya.   Terbaru, satu video telah dimuatnaik di laman Instagram Fasha Sandha yang menunjukkan dia sedang berduet menyanyikan lagu ‘Bobo di mana’ bersama Dato Alif syukri. Comel je Fasha siap tah ingat lirik pulak tu. Komen netizen; Knp comey sgt… Terbaik… Sedap suara Fasha… Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Read More

AYU RAUDHAH ISTERI ZAKUAN BINTANG BOLA SEPAK MALAYSIA, SAHKAN HAMIL ANAK KEEMPAT.

Rezeki Allah tu datang dalam berbagai bentuk”…. #syukuralhamdulillah #19weekspregnant #laurazuleykhanakjadikakak #awalmuharam #suaminakanakqamai #Allahpunbagi” demikin tulis pelakon Ayu Raudhah yang mengumumkan dirinya sedang hamil anak keempat di laman Instagram miliknya. Rata-rata peminat mengucapkan tahniah kepada adik pelakon dan usahawan Rozita Che Wan (Che Ta) ini dan mendoakan agar segalanya akan dipermudahkan. Untuk info, Ayu dan suaminya pemain bola sepak, Mohd Zaquan Adha Abdul Razak berkahwin pada 21 Januari 2011. Mereka telah dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Muhammad Aisy Qaiser, Muhammad Aisy Aryann dan Laura Zuleykha.  

Read More