Operasi Pembersihan 1 Taska Berjaya. Ketika Bakar Barang Khurafat Ini Tiba Tiba Terdengar Bunyi ‘Mengerang’ Datang Dari Dalam Api.

Sesi membakar barang-barang khurafat dan sihir yang dilakukan oleh Pusat Rawatan Islam Terapi bil Quran, Malaysia ini mendapat perhatian netizen. “Sesi bakar barang khurafat dan sihir. Dengar tak bunyi ‘benda’ mengerang dalam 12 saat baru live? Anjing menyalak dan burung bising serta ‘benda’ di pokok itu?” demikian tulis pengendali laman Facebook berkenaan. “Ini sesi membakar barang-barang khurafat yang mana kita dah dapat, yang kita dah matikan, yang kita dah hancurkan, yang tangkal-tangkal daripada tok bomoh yang kita dah dapat. InshaAllah tuan-tuan, kita ada banyak lagi nak dihapuskan. Mudahan jangan ada…

Read More

Ko Ingat Ko Hebat. Bila Buku bertemu ruas, Samseng Taek kucing ketakutan sampai isk isk isk.

Padan Muka!! Buku bertemu ruas. Netizen: “pesan beta, sentiasa la rendah diri, tolak ansur dan hormat orang… kita x kenal orang… ada org biasa dgn pistol, ad org bsr xde pistol… so diam dan relex.” Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap. gambar sekadar hiasan Samseng jalan yang mengamuk boleh bermula dari tindakan seperti tailgating dan flipping jari, tetapi ia juga boleh dengan cepat meningkat kepada ekstrem yang membawa maut. Anda boleh melihatnya setiap hari di jalan raya: orang yang membawa…

Read More

PAPA, NAK SYUK UPIN IPIN BOLEH. GELAGAT ANAS ‘BODEK’ PAPANYA BUAT RAMAI YANG TERHIBUR.

Minta maaf semua, admin memang tak boleh move on lagi dengan video-video adik Fattah Anas ni. Gelagat dan teletahnya yang comel dan manja itu membuatkan admin dan ramai yang di luar sana ‘jatuh cinta’ dengannya. Ada sahaja aksinya yang mencuit hati sesiapa yang menontonnya tanpa jemu. Walaupun baru berusia 2 tahun lebih, Anas kini sudah mempunyai ramai peminat yang tersendiri. Yang terbaru Papa Anas, Muhammad Firdaus ada memuatnaik video berbual sebelum tidur dengan Anas. Dalam video berkenaan, Anas minta untuk tonton video kartun Upin dan Ipin. Cara percakapan, suara dan…

Read More

Pengantin Tak Dapat Tumpuan Kerana Dato Siti Nurhaliza, Pengurus Dato Siti Dedah Situasi Sebenar.

PENYEBARAN video majlis perkahwinan seorang wanita yang dihadiri Datuk Seri Siti Nurhaliza viral di media sosial gara-gara pengantin perempuan dikatakan memberi reaksi kurang senang dengan tumpuan tetamu terhadap penyanyi terkenal itu. Reaksi wanita itu segera mendapat perhatian netizen yang memberikan komen negatif kepada pengantin yang dikenali sebagai Siti Fairuz tanpa mengetahui situasi sebenar. Pengurus Siti Nurhaliza iaitu Rozi Abdul Razak yang memuat naik video berkenaan di Instagram miliknya menjelaskan penyebaran rakaman majlis perkahwinan itu sebagai satu tindakan tidak bertanggungjawab. Jelas Rozi, Siti Fairuz atau mesra disapa CF merupakan salah seorang kakitangan…

Read More

Saya down, kenapa tahap 4? Zaibo lalui fasa sukar hidap kanser. Semoga Allah Sembuhkan Penderitaan Zaibo.

SUNGGUHPUN disahkan menghidap kanser esofagus tahap empat, pelakon Zaibo masih mampu tersenyum ceria melayan rakan-rakan yang menziarahinya. “SEBELUM ini saya hanya ada masalah darah tinggi dan kolesterol. Tak sangka tiba-tiba doktor mengesahkan saya kini menghidap penyakit kanser esofagus (Esophageal Cancer) dan perlu menerima rawatan di Hospital Sungai Buloh (HSB),” kata pelakon Zaibo mengulas keadaan kesihatannya. Zaibo atau nama sebenarnya Zainal Ariffin Abd Hamid, 62, popular menerusi watak Pak Selamat dalam sitkom Spanar Jaya, dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh sejak semalam. “Saya sebenarnya menetap di Batu Pahat, Johor. Kemasukan di HSB pun…

Read More

Cincin Mak Aku RM2 Juta, Tipu! Ini Cincin Cap Ayam. Telatah Aliff Syukri Beraya Di Kampung.

Dato’ Aliff Syukri sedih sbb mak abahnya tahu siapa dirinya sebenar dan inilah benda paling bahagia. Begitulah asam garam kehidupan, mereka yang tidak mengenali kita pasti ada juga yang berfikiran serong terhadap kita. Namun, apa kan daya sebagai manusia biasa, kita harus hadapi dengan tenang akan semua cabaran dugaan dunia. Kali ini Dato’ Aliff Syukri dengan kapsyennya yang panjang dalam laman Instagram mengenai lawatan bertemu dengan ibunya sekali dihidangkan masakan kegemarannya. org kutuk kita tpi tak apa saya tak sedih sbb mak abah saya tau siapa saya..inilah benda paling bahgia..…

Read More

Ikat Perut, Gaji Bulanan Setiap Bulan Beli Seekor Lembu Dan Kini Pendapatan Lebih 1 Juta. Kisah Inspirasi Remaja Belajar Sampai Darjah 6.

Tak dinafikan, bukan begitu mudah untuk memperoleh pekerjaan pada zaman sekarang. Tidak kiralah anda mempunyai kelulusan apa sekalipun, ia belum tentu menjamin peluang kerjaya kepada anda.Kata orang rezeki setiap individu itu berbeza-beza. Buat Saipol Azmir Zainuddin, ternyata keputusan beliau berhenti sekolah setakat darjah 6 bukanlah keputusan yang salah. Berkat usahanya yang gigih, pengembala yang berusia 33 tahun ini memperoleh pendapatan lebih RM1 juta hasil jualan lembu tahun lalu. Menurut Saipol, berhenti sekolah lebih awal daripada rakan lain tidak mematahkan semangatnya untuk berjaya dan keputusan yang diambilnya itu bukan saja-saja“Walaupun berhenti…

Read More

Gigit Anaqi gigit. Seronoknya Aqeef Anaqi main dengan ayah.

Anaqi jadi tumpuan keluarga KUALA LUMPUR: Sejak kehadiran putera sulung, Aqeef Anaqi yang dilahirkan Oktober lalu, rumah tangga pasangan pelakon, Amar Baharin dan Amyra Rosli bertambah seri. Keterujaan Amar, 33, dan Amyra, 27, berkongsi keseronokan menyambut Syawal bertambah dengan keletah Anaqi yang makin bijak, sesuai dengan usia yang menginjak lapan bulan. Buat julung kalinya, Aidilfitri diraikan mereka bertiga. Sudah pasti, Anaqi menjadi tumpuan keluarga dan sanak-saudara setiap kali kediaman dikunjungi tetamu atau menghadiri rumah terbuka. Bercerita mengenai sambutan hari raya, Amyra atau nama penuhnya, Nur Amira Izzati Rosli berkata, mereka…

Read More

Terkejut tengok seekor kucing mengajar si kecil ini cara berjalan, dia memang guru yang paling baik dan bijak.

Guru paling bijak dan comel Untuk menyaksikan sendiri anak kecil mereka mengambil langkah pertama adalah momen-momen yang tidak mahu dilepaskan oleh setiap ibu bapa. Mereka pastinya sangat teruja untuk melihat si kecil mereka sudah boleh mulai berjalan buat kali pertama. Ada yang merakam detik-detik manis tersebut supaya kelak akan menjadi kenangan paling manis buat seisi keluarga. Bukan mudah untuk mengajar si kecil berjalan. Mereka mungkin bersemangat pada awal-awal tetapi lama-kelamaan mereka mulai letih dan putus asa. Jadi, itulah yang menjadi tugas ibu bapa untuk mendorong semula semangat si kecil untuk…

Read More

Sayu, Bau Yang Menganggu Keselesaan Penumpang Lain. Bayi Penghidap Tumor Mata Ini Diarahkan Turun Bersama Ibunya Dari Kapal Terbang.

Murniati Sumila Dewi, seorang penumpang kapal terbang Batik Air rute Bandara Soekarno Hatta-Kualanamu, berasa kecewa kerana diarahkan turun dari kapal terbang sebelum berlepas, pada hari jumaat (10/8/2018) yang lalu. Alasannya adalah kerana anak yang dibawanya, Piki Ananda menderita penyakit tumor mata yang dikatakan akan mengganggu keselesaan para penumpang lain. “Saya tahu anak saya sakit, anak saya berbau, apa tidak bolehkah anak saya ini pulang ke Medan? Kami sudah ada di dalam pesawat, tetapi kami harus diturunkan lagi,” Kata Dewi ketika ditemualbual oleh Kompas.com di rumah persinggahan di kawasan Senen, Jakarta…

Read More

Ucapan yang menitis air mata, tersentuh atas nasihat Tauke Jambu sempena Raya Qurban.

Tauke atau Zamratul Amri Zakaria pelawak terkenal telah mendirikan rumahtangga dengan model sambilan Nadia Mohd Affendi, 28. Kini tauke bakal bergelar bapa apabila isterinya telah hamil. Dalam lawak tauke semalam memuat turun video nasihat sempena Raya Qurban tidak lama lagi .. apa yang disampaikan ada betulkan kerana jika tidak mampu untuk kita menyembelih haiwan qurban maka sembelihlah sifat sombong dalam diri kita dan jika tidak mampu membuat haji dan mengunjungi baitullah marilah kita kunjungi sanak saudara, sahabat handai yang sekian lama tidak berjumpa agar silaturrahim berkekalan . Abislah @amirrajalawak tanya…

Read More

Alamak Sweet Habis Video Perkahwinan Niena Baharun (Husna) Pelakon Jangan Benci Cintaku.

Suami keutamaan Niena Selepas hubungan cinta yang terjalin sejak enam tahun lalu diikat dengan tali pernikahan dalam majlis di kampung halamannya Kota Bharu, Kelantan pada 1 Februari lalu, pelakon Niena Baharun, 25, kini fokus terhadap suami tercinta. Majlis pernikahannya dengan ahli perniagaan, Aliff Firdaus Abdul Hadim berlangsung di Masjid Sultan Ismail Petra itu dihadiri keluarga dan kenalan terdekat saja. Pasangan itu mengadakan majlis persandingan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, Sabtu lalu. Niena berkata, sebagai isteri, keutamaannya kini adalah tanggung jawab sebagai isteri dan bukannya dunia lakonan. Namun,…

Read More

Pernafasan Terganggu Keadaan Bayi Sudah Berbuih Mulut Tapi Kru Pesawat Masih Enggan Buka Pintu.

Alahai, sampai macam tu sekali! Menurut mStar, dah viral video di media sosial seorang ibu merayu kepada kru cabin untuk membuka pintu pesawat selepas bayinya tidak sedarkan diri dan mulutnya berbuih, tapi malangnya permintaanya ditolak. OMG! Wanita itu memohon kepada kakitangan Pakistan International Airlines (PIA) dari Paris ke Islamabad untuk membenarkannya mendapatkan udara segar sambil menunggu pesawat berlepas. Sumber: Metro UK Hal ni sebab penerbangan tersebut mengalami kelewatan selama dua jam dan penyaman udara rosak menyebabkan bayinya panas dan sesak nafas. Kebetulan, suhu di Perancis pada masa itu dilaporkan berada…

Read More

Bila nenek tidak lagi dihormati. Nenek buta terseksa didera keluarga sendiri selama 3 tahun.

Kejam sunggguh perangai orang zaman sekarang ye! Sampai hati dorang dera seorang nenek buta yang tak berdaya. Menurut The Star, seorang nenek berusia 79 tahun telah berjaya diselamatkan pada 7 Ogos lalu di rumah anak saudara lelakinya lepas telah dikurung selama 3 tahun. Nenek ni katanya telah didera dengan teruk sekali dan jiran-jiran sekeliling pun dah tak tahan asyik mendengar jeritannya setiap hari. Syukurlah NGO Malaysia Tamilar Kular (MTK) menjumpainya dalam keadaan basah kuyup dan duduk berseorangan di luar rumah. Dia jugak nampak takut kalau-kalau anak saudaranya tu pulang dengan…

Read More

Dato siti Nurhaliza cuba try berjalan cat walk ala model gitu , part last tu yang memang nampak comel habis.

Comel je Dato Siti Nurhaliza cuba berjalan ala ala model tapi yang part last tu mencuit hati ramai pengikut pengikut dato siti nurhaliza dalam laman instagram. Jangan lupa lihat video sampai habis ya. Makeup by me using @officialsimplysiti #klfw #goldedition shawl by @galeriariani.. VIDEO : Kalau dah namanya Dato’ Sri Siti Nurhaliza, apa saja yang dilakukan pasti dapat perhatian ramai. Berpeluang bertentang mata dengan ibu kepada bayi perempuan comel, Siti Aafiyah baru-baru ini, ramai rakan-rakan media yang kagum melihat penampilan terkininya. Lebih langsing dan tetap cantik sama seperti zaman anak…

Read More