Pinjam wang serta sanggup memajak gadai barang ibunya semata-mata untuk meraikan hari jadi kekasih, lelaki muda ini disebat ibunya yang sangat marah.

Video pendek yang merekodkan adegan seorang budak sekolah menengah yang dipukul dengan kasar oleh ibunya menjadi viral di media sosial. Sebab utama adalah si ibu mendapati anaknya menggadai basikal bermotornya yang berharga, dan sanggup meminjam wang untuk menunjukkan kehebatannya dengan teman wanita. Adalah diketahui bahawa, walaupun sangat muda, dia mempunyai seorang teman wanita. Untuk meraikan hari lahir kekasihnya, dia sanggup menggadai telefon bimbit dan basikal bermotornya yang dibeli oleh orang tuanya mereka yang bersusah payah mengumpul wang tersebut. Selain itu, si ibu juga berasa sangat marah apabila mengetahui bahawa anaknya…

Read More

Mamat Ni Kongsi Resipi Bancuhan Nescafe Kaw Paling Sedap Dan Pekat Macam Minum Kat Kafe Klass.

“Alamak, tak sedap pula air Nescafe yang aku bancuh ni” Suka minum air Nescafe tetapi tak pandai bancuh? Jangan risau, kalau anda nak dapatkan air nescafe yang sedap dan pekat macam dipesan di kedai, ada caranya. Mudah sahaja dengan ikut cara yang digunakan oleh lelaki yang mempunyai pengalaman bebelas bekerja sebagai ‘barista‘. RESIPI BANCUHAN NESFACE PALING SEDAP! Salam 1 jemaah nescafe…saya tak pandai masak. Tapi reti buat air nescafe je..huhu. Hantu nescafe, berkurun asyik minum nescafe. Tahap ketagih dah..boleh la sikit-sikit, berbekalkan pengalaman kerja di Starbucks berbelas tahun dahulu. Ini…

Read More

Huru Hara Di Laut, Beratus-Ratus Orang Menjerit, Cuba Berpaut Pada Feri Yang Sedang Tenggelam.

Kemalangan itu berlaku pada sebelah petang 3 Julai (waktu tempatan) berhampiran Pulau Selayar apabila gelombang besar angin membuatkan satu sisi feri rosak dan menyebabkan air melimpah ke dalam feri. Reuters memetik kata-kata daripada pihak Perkhidmatan Pencarian dan Penyelamat Kebangsaan berkata, feri tersebut membawa sejumlah 164 orang. Media tempatan berkata kemalangan itu berlaku apabila feri itu hampir berlabuh, menurut Reuters. Imej-imej di saluran TV Indonesia menunjukkan masih ada ratusan orang yang memakai jaket keselamatan yang bergantungan di atas kapal tersebut, berusaha untuk tidak jatuh ke laut. Sementara itu, beberapa penumpang lain…

Read More

Semoga Adik Sentiasa Tabah. Puteri Balqis Disahkan Menghidap Kanser.

Keadaan kesihatan pelakon, Puteri Balqis Azizi, 11, yang menghadapi masalah jantung, kembali menimbulkan pertanyaan ramai apabila perkongsian di Instagram peribadinya menunjukkan bintang cilik itu menjalani rawatan bersama tanda pagar #fightcancer. Status yang dimuat naik, kelmarin, menerusi akaun @rockingbalqis itu memaparkan gambar pelakon kanak-kanak berkenaan memakai topeng mulut dalam keadaan ceria berserta keterangan menyatakan dirinya sudah menjalani rawatan. Pada status dipercayai dikongsi ibunya sendiri, Norashikin Mohd Aziz, tahap kesihatan Puteri Balqis yang mesra disapa Aqish itu juga dikatakan semakin baik. Namun tanda pagar #fightcancer seakan-akan memberi bayangan mengenai penyakit sebenar Pelakon…

Read More

“Kecederaan Media Sosial” Dosa main telefon agaknya, sekarang kena pakai kerusi roda pula. Kesian Tengku Puan Pahang.

Gara-gara menggunakan telefon bimbit ketika menuruni tangga, Tengku Puan Pahang kini terpaksa menggunakan kerusi roda untuk memudahkan pergerakannya. Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah yang berkongsi mengenai kejadian itu di laman sosial berkata, insiden itu berlaku ketika baginda khusyuk membaca Twitter sehingga tidak menyedari kedudukan anak tangga. “Semalam (3 Julai) sibuk baca Twitter, tidak perasan anak tangga dan saya jatuh terpelecok kaki. “Dosa main telefon agaknya, sekarang kena pakai kerusi roda pula. Innalillahwainnailaihorojiun,” kata baginda yang mengalami ‘hairline fracture’ atau terseliuh. Tunku Azizah bagaimanapun sempat bergurau dengan insiden yang menimpa dirinya…

Read More

Pelajar Ditampar 12 Kali Sehingga Tinggal Kesan Tapak Tangan Di Muka, Guru Diberhentikan Serta Merta.

Akibat menampar pipi seorang pelajar lelaki dengan kuat sehingga meninggalkan bekas dan kesan tapak tangan, seorang guru dari timur China dilaporkan dipecat selepas kejadian tersebut dilaporkan. Guru berkenaan dikatakan mengajar di sebuah Sekolah Menengah Suyu dan dipercayai menghukum pelajar terbabit kerana didapati bercakap dengan rakannya sewaktu sesi pembelajaran berlangsung pada hari Selasa lalu. Disebabkan itulah, guru terbabit dipercaya telah menampar pipi pelajar lelaki berkenaan sebanyak 12 kali. Pelajar yang dikenali sebagai Xiaochen itu mengalami kecederaan serta turut mengalami gegaran otak dan juga kesan tapak tangan guru terbabit di pipinya. Pelajar…

Read More

Lihat siapa yang datang, si cimpanzi kecil amat terkejut melihat orang ini hingga tersembur air minuman

Pertemuan semula itu pasti membawa kembali memori indah di masa lalu, dan ia membangkitkan perasaan emosi juga. Dan ia tidak terbatas dalam hubungan sesama manusia sahaja. Haiwan juga dapat merasainya. Limbani, seekor anak cimpanzi yang telah diselamatkan setelah mendapat penyakit pneumonia semasa ia baru sahaja dilahirkan, dan setelah pulih, ibu Limbani enggan menerimanya. Nasib Limbani amat baik, apabila sepasang suami isteri bernama Tania dan Jorge telah secara sukarela mengambil dan menjaganya menerusi projek kelolaan ‘Zoological Wildlife Foundation’. Pasangan Tania dan Jorge meninggalkan Limbani buat seketika setelah menjaganya selama beberapa bulan.…

Read More

Sekuat mana kita, kalau salah tetap ke bawah juga. ini yang berlaku buat semua orang terkedu.

Baru baru ini dalam satu siri rancangan mencari peserta hebat dalam “Got Talent” di siaran TV realiti Sudarshana Deshahhriya 32 menunjukkan kehebatannya dgn aksi karate.(aka Karate Kid).Beliau memecahkan bata menggunakan tangannya dan pada mulanya semua nampak hebat namun selepas itu ada sesuatu telah berlaku,jom kita saksikan. Jika teknik karate digunakan dengan paksaan/tidak natural atau dengan jalan kekuatan, tubuh akan menjadi rosak dan jika teknik Kata menjadi rosak ketika diaplikasikan, maka latihan Kumite tidak akan mencapai tujuannya. Dengan kata lain, pengenbangan latihan Kumite berhubungan secara langsung dengan pengembangan dalam Kata. Keduanya…

Read More

Padah, Akibat Terlalu Gilakan Game Mobile Legend. Isteri Tekap Muka Suami Dengan Gam Cik Ti.

Padah gara-gara terlalu obses dengan permainan Mobile Legend, seorang suami menerima pengajaran apabila si isteri bertindak melekatkan gam tikus di mukanya dalam satu kejadian di China. Memetik laporan Daily Mail, difahamkan si isteri bertindak demikian selepas tidak dapat menahan sabar kerana sering diabaikan si suami yang terlalu taksub dengan permainan tersebut. Si isteri yang dikatakan bengang dengan keadaan tersebut telah mengambil keputusan untuk memberi pengajaran kepada suaminya itu. Memetik sumber lagi, ketika kejadian si isteri dikatakan datang menghampiri sambil memegang sekeping kertas yang dipercayai disapu dengan gam tikus, sebelum bertindak…

Read More

HERO JAMAL YUNOS AKHIRNYA TIBA DI MALAYSIA DAN INI PERTUDUHAN MENGEJUTKAN YANG BAKAL DIAMBIL

Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md. Yunos tiba di Mahkamah Ampang tepat jam 3.58 petang tadi. Beliau yang memakai baju -T dan bertopi tiba dikawal ketat oleh sepasukan anggota dari Bahagian Siasatan Jenayah (CID) IPD Ampang. Polis membawa Jamal ke mahkamah tersebut bagi mendapatkan reman untuk siasatan bagi pertuduhan melarikan diri daripada tahanan sah mengikut Seksyen 224 Kanun Keseksaan. Sebelum ini polis telah mengeluarkan waran tangkap ke atas Jamal yang melarikan diri sebelum mahkamah sempat mengikat jamin terhadapnya. – MalaysiaGazette JAMAL AKAN DIDAKWA MELARIKAN DIRI DARIPADA TAHANAN…

Read More

Ketawakan Anak Sendiri kerana Anggap ‘Kayu Buruk’ Ini Harta Karun. Bila Pengkaji Teliti Bapa Dia Paling Terkejut.

Kanak-kanak selalunya suka bermain mencari harta karun. Pada bulan Mac lalu, seorang kanak-kanak berusia 13 tahun bernama Archie Wood bersama ayah dan ibunya pergi bercuti di Bexhill Beach. Pantai ini terkenal dengan banyak barang peninggalan perang yang terdampar di daratan. Ayahnya membeli sejenis alat pengesan untuk mencari harta karun bersama Archie. Sewaktu mencari, Archie menemui sepotong kayu terkambus dalam pasir. Potongan kayu itu kelihatan sangat unik, jadi Archie menghabiskan banyak waktu untuk menggali kayu itu keluar. Ketika dia berhasil mengeluarkan kayu itu, Archie merasa ini sangat luar biasa kerana potongan…

Read More

Warga Asing Berlagak Buka Kedai Runcit Tunjuk Macam Bagus. Netizen Gesa Pihak Berwajib Ambil Tindakan.

Setelah beberapa hari menyambut hari raya. Viral beberapa buah video menunjukkan bahawa warga asing sekali lagi menguasai kotaya Kuala Lumpur yang dikatakan kini menjadi tempat warga asing berkumpul. Pada hari raya keadaan ini semakin jelas apabila ramai warganegara yang berada di bandar masing masing pulang ke kampung untuk beraya dengan ahli keluarga mereka. Akibat dari penduduk bandar kini ramai yang belik ke kampung halaman mereka, warga asing kini dilihat berpusu pusu dan berada di bandar Kuala Lumpur seolah olah mereka juga beraya dengan bebas di bandar. Ini mendatangkan tidak puas…

Read More

Si kecil mengabrakan ayahnya. Bukannya dia takut untuk kukunya dipotong malah dia boleh ketawa lagi

Telatah bayi ini ketika kukunya hendak dipotong memang tidak dijangka Buat ibu bapa yang memiliki anak kecil pastinya tahu bahawa untuk memotong kuku anak kecil adalah tugas yang agak mencabar dan sukar buat ibu bapa. Anak-anak kecil biasanya akan mengelakkan diri daripada membenarkan kuku mereka dipotong. Hal ini kerana mungkin mereka ketakutan sebaik sahaja melihat penyepit kuku yang tajam itu. Ada yang menangis sepanjang kuku mereka dipotong, tidak kurang juga yang menangis sebelum ibu atau bapa mereka memotong kuku mereka. Semuanya kerana takut. Tidak ketinggalan ada yang menarik tangan mereka…

Read More

13 Pemain Bola Sepak Thailand Terperangkap Dalam Gua Selama 10 Hari. Ini Yang Berlaku.

Pagi ini, kita dikejutkan dengan satu berita apabila 12 orang pemain bola sepak kanak-kanak Thailand bersama seorang coach telah ditemui lepas terperangkap dalam gua selama 9 hari. Berita yang amat mengejutkan ni telah dapat perhatian seluruh dunia yang bersimpati dan juga risau dengan keadaan kanak-kanak tersebut. Ini apa yang berlaku kepada 12 remaja berkenaan sepanjang 9 hari kehilangan mereka.   1. Tak pulang lepas latihan bola sepak Sama macam budak-budak seusia mereka, 12 remaja ni semestinya nak try sesuatu yang adventurous dan mencabar. Tapi rancangan budak-budak yang berusia antara 11…

Read More

Dapat ‘Markah Penuh’ dalam subjek, anak Sheikh Muszaphar jadi inspirasi buat ramai ibu bapa

Sebut saja angkasawan negara, pasti terfikir nama Sheikh Muszapha Shukor  yang telah menjadi kebanggaan kepada ramai rakyat Malaysia dengan mengharumkan nama negara. Beliau yang juga seorang bapa telah menjadi ikon kepada empat orang anaknya, pastinya ingin menjadi dan memberi pendidikan yang terbaik untuk keluarganya. Semalam, doktor pakar bedah Ortopedik itu telah berkongsi gambar dan video di laman Instagram miliknya ketika mengambil kad laporan di sekolah anak sulungnya. VIDEO: “Hari penyerahan kad laporan di sekolah Tasha. Saya sedang menunggu giliran dengan duduk di atas kerusi kecil. “Sesi perjumpaan ini sangat bagus…

Read More