Abby Abadi Bersyukur Terima Amanat Allah. Semoga Menjadi Insan Yang Mulia.

“Rezeki Allah,” itu perkongsian Abby Abadi menerusi Instagram miliknya baru-baru ini setelah dia berjaya mengambil seorang anak angkat lelaki, pada Selasa. Pada masa sama, Abby turut berdoa agar urusan melakukan proses dokumentasi terhadap bayi tersebut dipermudahkan. “Bila ALLAH nak bagi…Syukur. Doakan semoga segala urusan dokumentasi dipermudahkan,” tulisnya yang turut berkongsi, bayi yang belum diberi nama itu diambilnya sejurus dia dibenarkan keluar daripada hospital. Terdahulu, Abby menerusi entri Instagram sebelumnya ada memaklumkan mengenai keinginannya untuk mengambil anak angkat Rezeki. TQ ALLAH ❤ Dah dah. Baby Boy 😍 . Bila ALLAH nak…

Read More

Khas Untuk Para Wanita. Jangan Berkahwin Dengan Lelaki Yang Suka Meninggalkan Solat. Ini Penjelasannya.

Wahai muslimah, Jangan menikah dengan lelaki yang suka tinggalkan solat. Solat mudah ditinggalkan, apalagi anda.Bila hak-hak Allah penguasa semesta alam saja berani diabaikannya, apalagi hanya hak-hak anda yang hanya makhluk lemah? Rasulullah shallallahu alaihi wa salam bersabda, “Sesungguhnya batasan pada seseorang dengan kekafiran serta kesyirikan iaitu solat. Barangsiapa meninggalkan solat, jadi ia kafir” (HR Muslim) Jangan percaya dengan orang yang melalaikan solatnya, kerana seperti dia melupakan Rabbnya, dia juga akan menjual janji kepadamu dengan harga yang murah (tidak boleh dipercayai). Memang benar kalau orang yang rajin solat belum pasti baik/soleh,…

Read More

‘Saya uji dia masa jadi staff’,bagai wanita melayu terakhir, ibu Aliff Syukri dedah personaliti sebenar Nur Shahida.

Siapa yang tidak teruja dan gembira untuk menyambut kehadiran orang baru dalam keluarga terutamanya cucu kesayangan yang telah menanti sejak sekian lama dahulu. Mungkin itu perasaan yang dapat digambarkan oleh ibu kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Rozita Ibrahim apabila menantunya, Datin Seri Nur Shahida selamat melahirkan cahaya mata. Menerusi beberapa posting di laman Instagram miliknya, beliau kelihatan sibuk menyediakan pelbagai juadah untuk menantunya dengan memasak pelbagai jenis menu ketika berpantang. VIDEO: Walau bagaimanapun, pengasas produk Sendayu Tinggi itu telah membuat pendedahan mengenai sikap menantunya yang patut dijadikan contoh buat wanita…

Read More

174 NAMA BAYI PEREMPUAN YANG INDAH DAN ERTINYA, SEMOGA BERUNTUNG DI DUNIA DAN AKHIRAT.

Subhanallah …. 174 Nama Bayi Perempuan Yang Indah Dan Artinya, Akan Beruntung Di Dunia Dan Akhirat Apabila anda calaon ibu atau calon orang tua yang mempunyai seorang anak perempuan kecil yang cantik dan sedang mencari namauntuk sang buah hati, anda berada di tempat yang tepat. Berikut kami hadirkan 174 nama-nama bayi perempuan yang indah dan juga artinya. Nama bayi Awalan A 1. AFIFA FITIYA Anak perempuan yang suci dan memiliki harga diri 2. AFRA NAILA Arkarna Anak perempuan sebagai anugerah di malam ke-13 bulan purnama yang menerangi hati 3. AINA…

Read More

Cinta Dan Kasih Sayang Suami Akan Terus Melekat Seperti Magnet Jika Isteri Buat 7 Perkara Ini.

Setiap pasangan yang berkahwin pastinya menginginkan sebuah hubungan yang bahagia dan kekal sehingga akhir hayat. Kadangkala kelakuan anda bakal membuatkan pasangan bosan dan rimas sehinggakan rasa sayang itu semakin berkurangan. Rasa cinta itu boleh dipupuk sekiranya pasangan saling memahami dan berkomunikasi dengan baik. Seorang isteri juga mempunyai peranan penting agar rumah tangga yang dibina kekal utuh dan berpanjangan. Pastinya anda ingin disayangi oleh suami hari demi hari. Percayalah jika isteri lakukan tujuh perkara ini pasti cinta dan kasih sayang suami akan terus melekat seperti magnet. Kenapa nak tunggu, ayuh lakukan…

Read More

Cinta Berputik Dalam Grab, Kisah Sweet Jodoh Terletak Di Tangan Allah, Buatkan Lelaki Morocco Jatuh Cinta Dan Sanggup Kejar Wanita Ini

Orang kita ini, kalau cantik aje mesti kurus dan putih. Jika sebaliknya, mula la nak kata belakang atau ketawakan. Apa yang tuhan cipta itu semua cantik-cantik, dan tidak ada cacat celanya. Yang penting sihat tubuh badan. Namun apa-apa pun, kisah percintaan kakak kita seorang ini romantik betul. Walaupun memiliki badan besar namun dia berjaya menarik hati seorang jejak dari Morocco. Wah bukan calang-calang yaa. Apa yang menariknya kisah pasangan ini, ia bermula secara tidak sengaja. Mari ikuti perkongsian kisah cinta dari Aiffa Syakirin, bagaimana mereka bercinta dan kenapa dirinya menerima…

Read More

Eiiii Geramnya, Matanya Bolat Sungguh. Aduhai Comel Nyer Anak Tokti, Pandai Papanya Mengusik.

”Selamat hari raya dato siti nurhaliza, dato K dan siti aafiah…. Amboiiii bolat mata bila ibu dia panggil nama penuh…” –  netizen Kecomelan aafiah memang sentiasa dibanjiri pujian daripada peminat peminat dato siti nurhaliza di lama instagram dato siti sendiri. Bagi pihak Dato Siti, Selamat hari raya diucapkan kepada semua, maaf salah silap seandai sedar ataupun tidak ye. Besar sungguh keluarga Dato Siti Nurhaliza  Siti aafiyah dengan uncle Ada jaga netizen mengatakan siti aafiyah sebijik tiru muka dato siti nurhaliza, apa kata anda? Senyum biar macam ayah, muka biar ikut…

Read More

Kalau Sayang Saya Kerana Allah, Dia Akan Pakai InsyaAllah.

Kisah percintaan dan alam rumahtangga Shuib Sepahtu dan juga Siti Sarah tidak dapat dinafikan lagi sering mendapat perhatian warga laman sosial. Malah ada yang menjadikan Shuib idola kerana mampu mengubah kehidupan ke arah yang lebih baik, malah turut menghargai isterinya itu dengan pelbagai kejutan. Dalam perkembangan terbaru, perubahan Siti Sarah yang kini mula bertudung mula mencetuskan tanda tanya kepada peminat samada penyanyi wanita ini telah pun berhijrah sepenuhnya atau sekadar masih lagi dalam mood baru balik umrah. “Sebagai seorang suami saya bersyukur dan seronok melihat isteri saya bertudung. Tetapi saya tak mahu ada paksaan,…

Read More

Achey Dan Isteri Ikut Sunnah Ambil Anak Angkat. Alhamdullilah Syawal Ini Sambut Raya Bertiga

Rezeki Achey dan isteri terima bayi perempuan di bulan Ramadan. Foto Instagram: @tiara_zinnirahofficial. PENANTIAN lapan tahun pelawak Achey dan isterinya, Nor Hasanah Yahaya untuk menimang cahaya mata akhirnya dimakbulkan apabila mereka memaklumkan mengambil seorang anak angkat. Achey atau Mohd. Nasir Hamzah, 32, menerusi Instagram menyifatkan kehadiran bayi perempuan yang diberi nama Nur Tiara Zinnirah Nasir itu sejak 6 Ramadan lalu sebagai mengisi kekosongan sepanjang tempoh mereka berusaha mendapatkan cahaya mata. “Assalamualaikum. Bismillah… Alhamdulillah rezeki Allah hadir dengan pelbagai cara. Setelah lapan tahun bersama masih belum punya rezeki dikurniakan cahaya mata.…

Read More

Inilah Awek Yang Aku Ayat Dari Form 1, Kini Dah Beranak 3. Kisah Cinta Ajak Shiro Yang Buat Ramai Orang Kagum.

Biasanya cinta monyet berkubur selepas tamatnya persekolahan tapi berbeza dengan pelawak dan penyampai radio Ajak Shiro dan isterinya Afifah Amin. Berkenalan sejak 20 tahun lalu ketika di tingkatan 1, ternyata cinta zaman sekolah itu terus kekal hingga ke jenjang pelamin malah sudah menjangkau 9 tahun hidup bersama sebagai suami isteri. Inilah yang membuatkan netizen berasa kagum. Semua itu dikongsi oleh Ajak dalam satu posting di instagram yang dibuat sempena ulangtahun perkahwinannya bersama isteri tercinta minggu lalu. “Korang nak tengok x? Awek yang aku adjust time form 1 sekarang dah beranak…

Read More

Amboi senyum lebar Memey Suhaiza boleh claim duit pada suami ye.

KUALA LUMPUR: Pelakon Norman Hakim mendedahkan, ramai remaja lelaki yang menghantar ‘lamaran’ menerusi mesej peribadi selepas dia berkongsi wajah anak perempuannya, Marissa Dania di laman sosial, Instagram. Walaupun terkejut, Norman mengakui, lucu dengan kesungguhan kebanyakan mereka yang berusia bawah 18 tahun memenangi hati anaknya yang kini berusia 13 tahun itu. Pelakon asal Kuantan, Pahang berusia 42 tahun itu juga tidak menyangka, anak kedua hasil perkahwinan dengan bekas isteri, Abby Abadi turut memiliki beberapa kelab peminat yang ditubuhkan oleh pengikut Marissa. “Rasa lucu apabila mereka berani menghantar mesej mahu memperisterikan Marissa.…

Read More

Persoalan Mengenai Adakah Sah Puasa Apabila Mandi Wajib Selepas Subuh. Ini Penjelasannya

USTAZ AZHAR IDRUS Soalan: Bolehkah melengahkan mandi wajib sehingga melepasi waktu subuh? Dan kita mengqada’ kan subuh tadi setelah selesai mandi? Jawapan: Haa ni soalan biasa di bulan-bulan puasa. Boleh tak kita mandi (wajib) lewat, mandi lepas subuh? Sebab tu bila kita pergi kuliah, ustaz akan baca kitab“dalam syarat sah berpuasa itu, hendaklah suci daripada darah haid & nifas. Adapun darah janabah, maka tidak disyaratkan suci daripadanya.” maksudnya.. hadas haid dan nifas sahaja yang menyebabkan puasa kita tidak sah. Adapun hadas janabah, dia tidak menganggu puasa kita. Janabah ni terjadi…

Read More

Jangan Lakukan 5 Perkara Ini Ketika Bergaduh Dengan Pasangan

Ketika sedang rasa marah dan geram ketika bergaduh itu, ingat! Jangan buat 5 perkara ini pada pasangan anda. 1. Tengking. Tengking-menengking ini tiada gunanya. Masa tengking itu, anda mahu pasangan anda faham apa yang anda cuba sampaikan. Tapi sebenarnya bila anda menengking itu, anda dahlah buat pasangan anda takut lepas itu mahu beliau terima poin anda pula. Teknik itu, secara teorinya tidak akan mengeluarkan output yang dikehendaki. Jadi, buang masa saja. Kalau anda tengking sebab mahu lepaskan geram sahaja, itu lagi tidak bagus. Bila tengking ini, anda akan mencederakan emosi…

Read More

Jangan Jadi Suami Yang Cari Isteri Bila ‘Perlu’ Sahaja

Tadi semasa di Kuantan, seorang lelaki jumpa saya dan kata saya tak fahamlah wanita ni ustaz. Dan saya dah tak nak faham. Saya nak berpisah dah sebab kami tak sehaluan. Cuba abang tulis kebaikan isteri abang.. Saya tak tahulah ustaz, saya dah tak nampak baik dia. Saya pun penat. Biar saya bagitahu abang sebuah kisah. Kisah ni realiti yang berlaku. Bila kita suami sakit. Demam. Pening. Kita mengadu pada siapa. Isterikan. Saya tengah malam kadang sakit. Isteri tolong urutkan. Buatkan air panas. Risau. Carikan apa-apa ubat. Layan sakit kita.. Isteri…

Read More

Didik Isteri Dengan Didik Diri Terlebih Dahulu

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita. Tanpa mereka, hati, fikiran dan perasaan lelaki akan resah. Masih mencari walaupun sudah ada segala-galanya. Apa lagi yang tidak ada di syurga, namun Nabi Adam a.s tetap rindukan Siti Hawa. Kepada wanitalah lelaki memanggil ibu, isteri atau puteri. Dijadikan mereka dari tulang rusuk yang bengkok untuk diluruskan oleh lelaki, tetapi kalau lelaki sendiri yang tak lurus, tak mungkin mampu nak meluruskan mereka. Tak logik kayu yang bengkok menghasilkan bayang-bayang yang lurus. Luruskanlah wanita dengan cara yang ditunjuk Allah, kerana mereka dicipta…

Read More