Subhanallah, Pokok Dan Buah 1001 Kebaikan. Amalkan Minum Jus Durian Belanda, Nescaya Dapat Menghindari Penyakit Kronik.

Banyak khasiat buah durian belanda yang masih menjadi rahsia atau di rahsiakan.Tahukah anda Durian Belanda ini sebagai agen yang berkesan dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah, rahsia perubatan kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat kimia mereka nanti tidak laku. Tahukah anda khasiat buah durian belanda ini 1000 kali lebih elok dari membuat kimoterapi. Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali…

Read More

Jika Anda Mengalami Dugaan Luar Biasa Yang Membuatkan Hampir Berputus Asa, Ibu Muda Ini Kongsikan Amalan Yasin 7 Mubin Ini.

Saat kali pertama aku mendengar daripada ayahku tentang #Yassin #7_Mubin ini ketika keluarga kami ditimpa ujian besar dari Allah SWT.Waktu tu adik kami Muhammad Afiq mengalami kemalangan teruk yang hampir meragut nyawa. Yasin 7 Mubin dibaca untuk mendapatkan semula berharga yang telah dicuri atau hilang. Barang dalam hal ini perlulah barang yang berharga seperti anak, kenderaan, barang kemas dan sebagainya. Tidak boleh dibaca bagi barang kurang berharga ataupun barang yang boleh luput seperti buah durian atau yang sejenis dengannya. < Ayat mubin ni ada pada ayat 12,17,24,47,60,69,& 77 Setiap kali…

Read More

Khas Buat Ibu Hamil, Amalkan 8 Petua Rahsia Ini Ketika Mengandung, Insya Allah Anak Bijak Serta Mendengar Kata.

Ikuti 8 Panduan Ini Ketika Mengandung, Insya Allah Anak Bijak & mendengar kata. [:] 1. Pemakanan Sihat #Makanan Yang Boleh Membunuh Parasit Dalam Badan Secara Semulajadi #Makanan berkhasiat dan seimbang sangat penting dalam pembinaan otak bayi. #Jadi, pastikan pemakanan seharian mengandungi karbohidrat, vitamin, mineral dan paling penting kaya dengan protein. Sama juga halnya dengan pengambilan minyak ikan Omega . Ia adalah makanan yang baik untuk perkembangan otak bayi. Malah, kandungan EPA dan DHA yang ada di dalam minyak ikan amat diperlukan untuk perkembangan bayi yang sihat. [:] 2. Banyakkan Ibadat…

Read More

Gadis Cantik Ini Kongsikan Rahsia Untuk Buat Pulut Kuning Agar Cantik Berkilat, Tahan Lama Dan Tidak Patah.

Pulut kuning memang sedap dimakan dengan rendang ayam atau daging, mahupun kuah kari.Selalunya pulut kuning disediakan pada majlis kenduri kendara, majlis hari lahir, khatam quran, kesyukuran dan sebagainya. Menurut perkongsian Puan Unaizah Azhar, ada petua dan tip yang dia gunakan agar pulut kuning tang dihasilkan nampak cantik berkilat, tidak patah dan tahan lebih lama. Iaitu dengan cara memasukkan cuka ke dalam air rendaman beras pulut tersebut. Jadi buat mak-mak yang nak cuba buat pulut kuning sendiri bolehlah cuba resipi yang dikongsikan ini. Bahan-Bahan: 1kg beras pulut 4-5 sudu makan cuka…

Read More

Dengar Cakap Saya, Jangan Takut Untuk Berhijrah, Rezeki Zul Yahya Semakin Melimpah Setelah Berhenti Dari Dunia Hiburan

Selepas meninggalkan dunia lakonan nampaknya Zul Yahya giat mendirikan perniagaannya. Zul mempunyai butiknya sendiri yang diberi nama “ZulYahya”. Selain itu zul mempunyai kedai makannya. Selain daripada giat dalam berniaga Zul Yahya juga mendekatkan dirinya kepada Allah dengan mempelajari ilmu agama. Sejak berhijrah sedikit demi sedikit pada April lalu, saya terima banyak undangan menyampaikan ceramah tetapi lebih kepada perkongsian hidup dan pengalaman, kata pelakon dan pengarah filem, Zul Yahaya mengenai penghijrahan dirinya dan keluarga. Zul atau nama sebenarnya, Zulkiffili Yahaya, 46, berkata, dia bukan ulama atau ustaz yang boleh berbicara mengenai…

Read More

Esok Aku Tak Nak Pergi Sekolah. Guru Kantoikan Pelajar Berdua-Duaan Di Tangga, Tetapi Rupa-Rupanya, Allahu.

Zaman sekolah banyak menyimpan pelbagai kenangan pahit dan manis yang akan kekal di ingatan sehingga menjelang hari tua kelak. Detik-detik bermakna inilah yang akan diceritakan kepada anak cucu betapa indahnya zaman sekolah yang dilalui suatu ketika dulu. Seorang kakak menceritakan insiden lucu yang terjadi kepada dua adik kembarnya ketika berada di sekolah. Tak sangka boleh jadi begini juga rupanya bila mempunyai adik-beradik kembar. Kena tangkap dengan cikgu sebab… ‘Mangsa’ tangkapan guru terbabit menceritakan apa yang berlaku kepada dia dan abang kembarnya di sekolah. Kisah bermula apabila mereka berdua menunggu kakak…

Read More

Dulu mampu naik motor je. Percaya rezeki Bertambah selepas kahwin, akhirnya kini dapat beli kereta Toyota.

Begitulah perkongsian oleh penyanyi, Taleeb Mizad apabila menjalani kehidupan rumah tangga dengan kecekalan dan kegigihan setelah bernikah dengan isterinya, Juliana Nazarudin sejak lima tahun lalu. Menerusi laman Instagram miliknya, penyanyi berusia 29 tahun itu berkongsi sebuah posting tweet berunsurkan nasihat dan pengajaran bagi pasangan suami isteri di luar sana. “Orang sekarang lupa tujuan asal berkahwin. Kahwin kerana trend, then bertiktok kejar populariti. Kalau tahu tujuan kahwin tu apa, nescaya kita sedar tanggungjawab masing-masing. Allah ada janji dalam Al Quran tidak akan miskin bagi mereka yang berkahwin. “Yakin dengan janji Allah.…

Read More

Ya Allah Bertimbunya Hutangku. Amalkan Doa ini untuk melepaskan hutang walau sebesar Bukit Uhud.

Bukit Uhud ini panjangnya 6 km. Bukit Uhud banyak kali disebut oleh Rasulullah ﷺ di dalam hadis baginda ﷺ; yang pertamanya Rasulullah ﷺ sebut sebagai bukit yang sayang kepada kita dan kita sayang kepadanya… Yang kedua, pahala solat jenazah mendapat 1 qirat, di mana 1 qirat itu sebesar Bukit Uhud. Dan yang ketiga ialah hadis yang diriwayatkan oleh Imam At-Tabarani, daripada Anas bin Malik ‘ Rasulullah ﷺ berpesan kepada Muaz bin Jabal; ‘Wahai Muaz nak tak jika aku ajar kepadamu satu doa yang jika kamu berdoa dengannya, walaupun hutang sebesar Bukit Uhud…

Read More

Kalau Dulu Ada Cikgu Gini, Senang Nak Faham. Power Gilerrr!!

Setiap cikgu pasti mempunyai cara tersendiri dalam mengajar pelajar-pelajarnya. Menerusi penularan video di Instagram membuatkan salah seorang cikgu lelaki menjadi viral dan dipuji ramai. Video berdurasi 45 saat ini menerima pelbagai reaksi netizen apabila cikgu lelaki mengajar math dengan cara yang berbeza dan membuatkan netizen ingin kembali belajar. Cikgu lelaki ini kelihatan berjaya menarik minat pelajar-pelajarnya belajar dalam keadaan yang gembira meskipun subjek math sukar difahami jika tidak kena dengan cara. Antara komen netizen yang terhibur malah suka kerana dapat melihat cara hebat cikgu ini mengajar math. Bestnya…terbaik cikgu Wah..kalau…

Read More

Pakai Bedak Banyak-Banyak, Cantik Tak? Tak Cakap Banyak Terus Je Pam Fire Extinguisher.

TEMPAT-TEMPAT DILARANG MEROKOK DI BAWAH PERATURAN-PERATURAN KAWALAN HASIL TEMBAKAU 2004 1. di dalam pusat hiburan atau teater, kecuali pub, disko, kelab malam atau kasino, pada bila-bila masa apabila tempat itu dibuka kepada orang awam 2. di mana-mana kawasan hospital atau klinik 3. di dalam lif atau tandas awam 4. di dalam tempat makan atau kedai berhawa dingin 5. di dalam kenderaan awam atau hentian pengangkutan awam 6. di dalam mana-mana bangunan yang dinyatakan oleh Menteri melalui pemberitahuan dalam Warta di bawah peraturan 22 7. di dalam mana-mana lapangan terbang 8.…

Read More

Isteri Wajib Tahu, Lakukan Ini Jika Suami ‘Minta’ Setiap Hari, No 5 Yang Penting Tetapi Selalu Diabaikan.

Setiap pasangan yang berkahwin akan mengimpikan rumah tangga yang bahagia dan harmoni. Ikatan suci yang terbina seharusnya dipelihara dengan sebaik yang mungkin supaya dilimpahi rahmat Allah serta kasih sayang akan terjalin antara suami isteri tersebut. Apabila terbitnya ikatan perkahwinan ini, maka akan terbitlah juga satu bentuk hubungan yang perlu dijaga oleh setiap pasangan lebih-lebih lagi isteri. Jika isteri tidak menjaga hubungannya dengan suami, dia akan keluar daripada mentaati suaminya atau nusyuz. 1. Keluar dari rumah tanpa keizinan suami Apabila isteri ingin keluar dari rumah sama ada hendak keluar bekerja atau…

Read More

Asal Usul Terjadinya Laut Ma-ti Dan Kebinasaan Umat Nabi Luth Kerana Mengamalkan Hubungan Sejenis.

Kaum Luth pun telah mendustakan ancaman-ancaman (Nabinya). Sesungguhnya Kami telah menghembuskan kepada mereka angin yang membawa batu-batu (yang menimpa mereka)… (QS. Al Qamar, 54:33-34) Wilayah Anatolia, dataran Mesopotamia, semenanjung Arabia dan benua Afrika telah menjadi saksi lahirnya beragam peradaban besar sejak dahulu kala. Sepanjang sejarah, Allah mengutus para Rasul untuk menyeru mereka mengikuti jalan-Nya. Kaum yang mengingkari para utusan tersebut, yang mencoba membunuh dan mengusir mereka, semuanya telah dihancurkan… Salah satu peradaban ini ditemukan dalam wilayah batas negara Israel saat ini. Penduduk yang menetap di pesisir Laut Mati ini adalah…

Read More

Berdosa apabila menipu atau berbohong. Tapi kalau terpaksa macam mana. Haruskah Saya Bertaubat.

Soalan : Bolehkan seseorang berbohong kerana terpaksa? Adakah dia masih berdosa? Jawapan : Hukum asal berbohong adalah berdosa. Tetapi di dalam keadaan darurat dia terpaksa untuk menyelamatkan nyawa sesorang yang dizalimi maka di haruskan. Malah dia akan berdosa jika tidak melakukan sesuatu untuk membantu saudaranya. Dari Ummu kaltsum binti Uqbah bin Abi Mu’aith – dia termasuk muhajirat yang pertama-tama berbai’at dengan Nabi SAW – mengatakan bahawa dia mendengar Rasulullah SAW bersabda, “Tidak termasuk pendusta orang yang memperdamaikan dua orang yang berselisih, dia mengatakan yang baik lalu dia berhasil dengan baik.”…

Read More

Kekeliruan apabila anak berumuh lebih dari 3 tahun tapi masih menyusu badan. Ramai Yang Kata Haram.

Soalan : Saya ingin bertanya apakah hukum, menyusukan anak sehingga berusia 6 tahun sedangkan susu itu masih ada dalam badan wanita tersebut seperti seawal dulu dia menyusukan anaknya. Setengah pendapat mengatakan ia adalah darah dan bukan susu lagi. Mohon penjelasan dari ustaz. Jawapan :  Firman Allah SWT : وَالْوَالِدَاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلاَدَهُنَّ حَوْلَيْنِ كَامِلَيْنِ لِمَنْ أَرَادَ أَن يُتِمَّ الرَّضَاعَةَ وَعَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَكِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لاَ تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلاَّ وُسْعَهَا لاَ تُضَآرَّ وَالِدَةُ بِوَلَدِهَا وَلاَ مَوْلُودُُلَّهُ بِوَلَدِهِ وَعَلَى الْوَارِثِ مِثْلُ ذَلِكَ فَإِنْ أَرَادَا فِصَالاً عَن تَرَاضٍ مِّنْهُمَا وَتَشَاوُرٍ فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْهِمَا وَإِنْ أَرَدْتُمْ أَن تَسْتَرْضِعُوا أَوْلاَدَكُمْ فَلاَ جُنَاحَ…

Read More

ALhamdullilah, Lan Solo Bersyukur Anaknya Tidak Lagi Bibir Sumbing. Alololo Comelnya.

Anak keempat kepada penyanyi Lan Soloiaitu Nur Amna Quxandra yang dilahirkan pada 24 Februari lalu sebelum ini disahkan doktor mengalami bibir sumbing.   Sebelum ini, bayi perempuan yang dilahirkan pada 24 Februari lalu disahkan doktor mengalami bibir sumbing.  Lan atau Mohd Razlan Mohamed Yusof, ketika dihubungi berkata, pada masa ini dia dan isteri masih perlu memantau kesan pembedahan pada bibir anaknya itu. “Penting untuk kesan bedah itu dipantau bagi memastikan tidak bengkak dan tiada rekahan di lelangit juga. “Setakat ini, syukur Alhamdulillah pemulihan yang ditunjukkan anak saya sangat positif dan dia juga aktif…

Read More