SUBHANALLAH. Enam Misteri Yang Allah Memang Sembunyikan Dari Manusia. Mustahil Untuk Kita Temui Jawapannya.

Kehidupan di dunia merupakan salah satu misteri yang tidak diketahui oleh penghuninya. Tidak ada satupun makhluk yang mengetahui bagaimana jalan cerita hidupnya kecuali atas izin Allah SWT. Begitu banyak hal yang Allah sembunyikan dari makhluk ciptaan-Nya. Beberapa hal bahkan dikatakan sebagai rahsia Ilahi yang tidak boleh diramalkan secara nyata. Akan tetapi di sebalik misteri yang disembunyikan tersebut tentu ada hikmah luar biasa yang akan diperolehi oleh manusia. Misteri tersebut akan terbuka apabila Allah SWT berkehendak. Menurut Umar bin Khattab ada enam perkara yang masih jadi misteri dan disembunyikan oleh Allah…

Read More

Sungguh Luarbiasa Budak Lelaki Ini, Beliau Bermain Piano Di Sebuah Pasaraya Hinggakan Ramai Terpegun Melihatnya.

Seorang kanak-kanak lelaki dilihat bermain piano yang dijual di sebuah pasaraya dengan begitu tekun sekali. Pemilik kedai piano itu tidak pula memarahi atau menghalau kanak-kanak itu keluar dari kedainya tetapi sebaliknya hanya membiarkan kanak-kanak tersebut bermain alat muzik itu dengan tenang. Alunan muzik yang indah dari piano itu dapat didengari di seluruh pasaraya sehingga membuatkan pelanggan di situ terpesona dengan bakat yang dimiliki oleh kanak-kanak itu. Rata-rata netizen yang melihat video ini merasa kagum dengan kobolehan adik ini bermain piano dengan baik sekali. Antara komen dari netizen adalah seperti di…

Read More

‘Ingatkan Sakit Perut Biasa’, Anak Hidap Kanser Tahap 3. Ya Allah Kuatkan Semangat Ibu Anak Ini, Hebat Sungguh Ujiannya.

Hanya bermula dengan sakit perut biasa, kanak-kanak comel ini dibawa ke hospital untuk pemeriksaan lanjut. Pada awalnya doktor memberitahu ada ketumbuhan pada badan dan perlu dibedah. Seminggu selepas pembedahan doktor mengesahkan anak menghidap kanser tahap 3. Menerusi luahan hati di Facebook, ibu meminta orang ramai supaya mendoakan si comel ini panjang umur dan diberi kekuatan melawan sakit. Sebak! Ingat sakit perut biasa Assalamualaikum nama saya Raysha Nur Adriana 1/10 ni genaplah saya 3 tahun, dulu saya seorang kanak kanak yang ceria dan mumy kata saya penyeri dalam rumah dan hati…

Read More

Suami Isteri Ini Sering Bergaduh. Disangkakan Rumah Tangganya Kena Sihir, Namun Ini yang Sebenarnya Berlaku.. Betul-betul Tak Disangka.

Lebih kurang dua tahun lalu, sang faqir menerima panggilan telefon dari seorang lelaki yang juga seorang pengusaha bas ekspress. Sang faqir gelarkan lelaki itu sebagai Encik S. Encik S: Assalamualaikum ustaz. Sang faqir: Waalaikummussalam WarahmatULLAHi Wabarakaatuh. Encik S: Ustaz, saya S. Dapat nombor telefon ustaz dari kawan saya. Saya ada masalah. Difahamkan ustaz boleh mengubat orang. Minta ustaz bantu saya. Sang faqir: Saya tak pandai mengubat orang. Ikhtiar, insyaAllah. Ada masalah apa ye? Encik S: Begini, rumah tangga saya ada masalah. Dalam rumah panas saja (aduan standard), asyik bergaduh saja…

Read More

Kalau KAYAP Pusing 1 Badan Pasti Hilang Nyawa” Ini Penjelasan Doktor Yang Buat Ramai TERKEJUT. Menakutkan Juga Kayap Nie ya

“Betul ke klu kena KAYAP & dia pusing satu ROUND badan anda & bila bertembung…..pasti anda akan MATI. Kalau dia pusing dua round…he! he! anda HIDUP kembali…he he he!” Nak tau dak, suatu pagi di Klinik doc…seorang pemuda masuk bilik consultant doc dalam kesakitan & kena KAYAP gelembung² menular di bahagian kanan badan serta memegang Surah Yasin. Doc tanya dia mengapa bawa Surah Yasin ni!!. Dia kata: “Doc; betul ke depa kata; saya akan mati bila kayap ni bertembung satu pusingan keliling badan saya nanti. Tolong doc saya muda lagi;…

Read More

Demi Menyelamatkan Tuannya Dari Terkena Sihir, Seekor Kucing Sanggup Berkorban Menelan Bungkusan Kuning.

”Tudu (kucing) dah tak ada….dia dah selamatkan sy…dia cukup suka dgr sy baca Yasin…tiap kali sy mula baca, dia akn duduk rapat-rapat…tapi, sekarang, dah tak ada sapa nak teman bila sy baca Yasin lagi….” “benda tu menuju ke rumah bob dol dan dikesan oleh tudu,tudu mungkin mempertahankan orang yang telah berjasa pada dirinya hingga dia sendiri terkorban” Itulah luahan lelaki yang di panggil dengan bob dol yang meluahkan kesedihanya atas pemergian kucing tersayang bernama tudu yang telah mati akibat bungkusan kuning yang dipercayai berkait dengan benda gaib atau sihir. Katanya tudu…

Read More

Kononya Berani Sangat, Orang Tahan Brake Pakai Kaki Dia Pulak Pakai Muka. Bell Ngasri Gayat Jadi Bahan Ketawa Netizen

PELAWAK Bell Ngasri menjadi bahan jenaka netizen selepas beberapa video aksinya menuruni tiang bomba dimuat naik beberapa rakan artis di Instagram. Bell atau Nasrizal Ngasri melakukan aksi tersebut ketika mengikuti latihan untuk menjayakan filem Hero The Movie yang akan memulakan pengambaran tidak lama lagi. Keratan perbualan yang dimuat naik pelakon Kazar di Instagram Lebih lucu, pelakon filem Cicakman 3 itu menerusi posting di Instagram pelakon Kazar berkata dia seakan menyesal menandatangani kotrak untuk berlakon dalam filem aksi tersebut.   Rata-rata netizen terhibur melihat gelagat Bell Ngasri. Jom kita tengok apa…

Read More

Arghhh Terselak Kain Aku Nyaris Ternampak Tut Tut. Klakor Laa Dato Ni, Aduhaiii. Haha. Dato Aliff Syukri Rindu Pada Anak-anaknya.

Siapa yang tidak mengenali usahawan ini bukan? Sering dikritik namun tetap bersahaja Datuk Seri Aliff Syukri bahagia bersama keluarganya dan sering berkongsi perkembangan tentang mereka. Terbaru Dato Aliff telah pergi ke luar negara, Thailand. Dato telah memuat naik satu video ketika belau meluangkan masa dengan anak-anaknya sebelum beliau pergi ke luar negara. Dia merindui anak-anaknya terutamanya yusof. Kapsyen :  “my big family terasa rindu kalau dah jauh mcm ni… terutama bby @yusoffalqardawi .. @shahidadherbs“ Mashaallah semua comel. Meena super cute gelak dia. Melt… Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Read More

Walaupun dia umpama Dayang Senandung tapi ayah tetap pilihkan sebagai Jodoh. Ternyata pada malam pertama dialah wanita tercantik didunia.

Teringat kisah yg diceritakan oleh seorang Sheikh dulu Ada seorang lelaki kerja di UAE meminta ayahnya carikan isteri & siapkan majlis kahwinnya. Lalu, ayahnya yg soleh memilih seorang wanita solehah yg berkualiti tapi tak cantik. Setelah lelaki itu tiba di Mesir, lalu dia disambut & setelah majlis semua itu ini…kemudian dia & isterinya dibawa kedalam ruangan, ketika isterinya membuka tabir wajahnya. Lelaki itu terkejut..dia terkejuttt….“Inikah isteri aku yg dipilih oleh ayah? Dia tak cantik..dia tak cantikk..” Setelah bertahun lamanya menunggu nak kahwin dg semangat yg membara, tapi kini dirinya kecewa…

Read More

ALLAHUAKBAR! Inilah Mengapa Fabiayyi aala’i rabbikuma tukazziban Diulang 31 Kali Dalam Surah Ar-Rahman.

Dalam Surat Ar Rahman, kalimat “Fabiayyi ‘aalaa’i Rabbikumaa Tukadzdzibaan” (فَبِأَيِّ آَلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ) diulang sampai 31 kali. Kepada siapa kalimat tersebut ditujukan dan mengapa diulang sampai 31 kali? فَبِأَيِّ آَلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ “Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan” Kalimat ini diulang dalam ayat 13, 16, 18, 21, 23, 25, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40, 42, 45, 47, 49, 51, 53, 55, 57, 59, 61, 63, 65, 67, 69, 71, 73, 75, dan 77 surat Ar Rahman. Kalimat ini ditujukan kepada manusia dan jin sehingga menggunakan…

Read More

Satu-Satunya Jantung Yang Islam Tidak Melarang Memakannya. Ternyata Banyak Khasiatnya Yang Ramai Tidak Tahu.

Tanaman pisang biasanya semuanya bagiannya bisa digunakan. Dari akarnya yang bisa buat jadi krupuk, lalu batangnya yg bisa dimasak, lalu daunnya sebagai pembungkus makanan serta buahnya yg bisa dikonsumsi dengan kandungannya yg baik kesehatan. Namun, tahukah jika ada sisi dari pisang yg tak kalah bermanfaat untuk kesehatan, yaitu jantung pisang. Jantung pisang tak ada didalam batangnya, tetapi diluar dari batang, lebih tepatnya menggantung bersamaan buah pisang. Jantung pisang inilah yg tempat buah pisang berasal, bila dilihat akan ada bentuk pisang kecil berbunga didalam masing-masing sisi jantung pisang. Sisi yg memiliki…

Read More

Teramat Bahaya, Botol Air Yang Ditinggalkan Di Dalam Kereta Boleh Menyebabkan Kebakaran.

Menurut artikel dari Pusat Penyelidikan Epidemiologi Bencana, 90% dari jumlah bencana alam ada berkait rapat dengan air. Tahukah anda bahawa kita bukan sahaja menghadapi ancaman dari bencana seperti ribut, banjir, tsunami, dan kemarau sahaja? Entri ini akan menceritakan dengan lebih lanjut tentang bahaya air walaupun hanya dengan sebotol air pada hari yang panas. Tanpa kita sedari, sebenarnya, botol air yang ditinggalkan di dalam kereta boleh menyebabkan kebakaran atau mengakibatkan kerosakan lain. Teruskan pembacaan dalam entri ini untuk mengetahui bagaimana hal ini boleh membahayakan anda. Pernahkah anda cuba untuk membakar sekeping…

Read More

Netizen Sukalah Dengan Kakak Satu Ni. Suara Merdu, Tak Perlu Pakai Baju S3ksa-s3ksa. Mungkin Kalau Dato’ Aliff Syukri Buat Video Klip Dengan Fasha Sandha, Mesti Banyak Like.

Siapa yang tidak kenal dengan jutawan kosmetik Malaysia iaitu Aliff Syukri atau lebih dikenali sebagai Abang Terlajak Laris. Walaupun baru-baru ini mendapat sedikit respon yang kurang menyenangkan dari netizen namun Dato’ Aliff Syukri tetap tenang menghadapinya.   Terbaru, satu video telah dimuatnaik di laman Instagram Fasha Sandha yang menunjukkan dia sedang berduet menyanyikan lagu ‘Bobo di mana’ bersama Dato Alif syukri. Comel je Fasha siap tah ingat lirik pulak tu. Komen netizen; Knp comey sgt… Terbaik… Sedap suara Fasha… Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Read More

AYU RAUDHAH ISTERI ZAKUAN BINTANG BOLA SEPAK MALAYSIA, SAHKAN HAMIL ANAK KEEMPAT.

Rezeki Allah tu datang dalam berbagai bentuk”…. #syukuralhamdulillah #19weekspregnant #laurazuleykhanakjadikakak #awalmuharam #suaminakanakqamai #Allahpunbagi” demikin tulis pelakon Ayu Raudhah yang mengumumkan dirinya sedang hamil anak keempat di laman Instagram miliknya. Rata-rata peminat mengucapkan tahniah kepada adik pelakon dan usahawan Rozita Che Wan (Che Ta) ini dan mendoakan agar segalanya akan dipermudahkan. Untuk info, Ayu dan suaminya pemain bola sepak, Mohd Zaquan Adha Abdul Razak berkahwin pada 21 Januari 2011. Mereka telah dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Muhammad Aisy Qaiser, Muhammad Aisy Aryann dan Laura Zuleykha.  

Read More

4 wira bertarung nyawa menyelamatkan 1 keluarga yang hanyut dalam banjir ribut. Sayu bila mereka mengeluarkan bayi kecil dari kereta.

Biarlah mereka berdiri di dalam hati mereka, yang telah menyelamatkan anak-anak dari kematian. Kejadian berlaku di sebuah keluarga di mana mereka cuba untuk keluar dari ribut tanpa dapat mengawal kereta mereka, ia meluncur ke dalam banjir air, yang telah anda lihat cuba membantu. Simpan mereka seperti yang mereka boleh, cuba tarik pintu kereta untuk menyelamatkan nyawa mereka. Akhirnya, mereka mengeluarkan dua orang anak. Mujurlah, mereka masih bernafas, mereka masih cuba lagi dan lagi untuk menarik ibu bapa mereka, tetapi hampir terlambat, dan kami sangat berterima kasih kepada mereka untuk menyelamatkan…

Read More