Walaupun dia umpama Dayang Senandung tapi ayah tetap pilihkan sebagai Jodoh. Ternyata pada malam pertama dialah wanita tercantik didunia.

Teringat kisah yg diceritakan oleh seorang Sheikh dulu Ada seorang lelaki kerja di UAE meminta ayahnya carikan isteri & siapkan majlis kahwinnya. Lalu, ayahnya yg soleh memilih seorang wanita solehah yg berkualiti tapi tak cantik. Setelah lelaki itu tiba di Mesir, lalu dia disambut & setelah majlis semua itu ini…kemudian dia & isterinya dibawa kedalam ruangan, ketika isterinya membuka tabir wajahnya. Lelaki itu terkejut..dia terkejuttt….“Inikah isteri aku yg dipilih oleh ayah? Dia tak cantik..dia tak cantikk..” Setelah bertahun lamanya menunggu nak kahwin dg semangat yg membara, tapi kini dirinya kecewa…

Read More

ALLAHUAKBAR! Inilah Mengapa Fabiayyi aala’i rabbikuma tukazziban Diulang 31 Kali Dalam Surah Ar-Rahman.

Dalam Surat Ar Rahman, kalimat “Fabiayyi ‘aalaa’i Rabbikumaa Tukadzdzibaan” (فَبِأَيِّ آَلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ) diulang sampai 31 kali. Kepada siapa kalimat tersebut ditujukan dan mengapa diulang sampai 31 kali? فَبِأَيِّ آَلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ “Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan” Kalimat ini diulang dalam ayat 13, 16, 18, 21, 23, 25, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40, 42, 45, 47, 49, 51, 53, 55, 57, 59, 61, 63, 65, 67, 69, 71, 73, 75, dan 77 surat Ar Rahman. Kalimat ini ditujukan kepada manusia dan jin sehingga menggunakan…

Read More

Satu-Satunya Jantung Yang Islam Tidak Melarang Memakannya. Ternyata Banyak Khasiatnya Yang Ramai Tidak Tahu.

Tanaman pisang biasanya semuanya bagiannya bisa digunakan. Dari akarnya yang bisa buat jadi krupuk, lalu batangnya yg bisa dimasak, lalu daunnya sebagai pembungkus makanan serta buahnya yg bisa dikonsumsi dengan kandungannya yg baik kesehatan. Namun, tahukah jika ada sisi dari pisang yg tak kalah bermanfaat untuk kesehatan, yaitu jantung pisang. Jantung pisang tak ada didalam batangnya, tetapi diluar dari batang, lebih tepatnya menggantung bersamaan buah pisang. Jantung pisang inilah yg tempat buah pisang berasal, bila dilihat akan ada bentuk pisang kecil berbunga didalam masing-masing sisi jantung pisang. Sisi yg memiliki…

Read More

Teramat Bahaya, Botol Air Yang Ditinggalkan Di Dalam Kereta Boleh Menyebabkan Kebakaran.

Menurut artikel dari Pusat Penyelidikan Epidemiologi Bencana, 90% dari jumlah bencana alam ada berkait rapat dengan air. Tahukah anda bahawa kita bukan sahaja menghadapi ancaman dari bencana seperti ribut, banjir, tsunami, dan kemarau sahaja? Entri ini akan menceritakan dengan lebih lanjut tentang bahaya air walaupun hanya dengan sebotol air pada hari yang panas. Tanpa kita sedari, sebenarnya, botol air yang ditinggalkan di dalam kereta boleh menyebabkan kebakaran atau mengakibatkan kerosakan lain. Teruskan pembacaan dalam entri ini untuk mengetahui bagaimana hal ini boleh membahayakan anda. Pernahkah anda cuba untuk membakar sekeping…

Read More

Netizen Sukalah Dengan Kakak Satu Ni. Suara Merdu, Tak Perlu Pakai Baju S3ksa-s3ksa. Mungkin Kalau Dato’ Aliff Syukri Buat Video Klip Dengan Fasha Sandha, Mesti Banyak Like.

Siapa yang tidak kenal dengan jutawan kosmetik Malaysia iaitu Aliff Syukri atau lebih dikenali sebagai Abang Terlajak Laris. Walaupun baru-baru ini mendapat sedikit respon yang kurang menyenangkan dari netizen namun Dato’ Aliff Syukri tetap tenang menghadapinya.   Terbaru, satu video telah dimuatnaik di laman Instagram Fasha Sandha yang menunjukkan dia sedang berduet menyanyikan lagu ‘Bobo di mana’ bersama Dato Alif syukri. Comel je Fasha siap tah ingat lirik pulak tu. Komen netizen; Knp comey sgt… Terbaik… Sedap suara Fasha… Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Read More

AYU RAUDHAH ISTERI ZAKUAN BINTANG BOLA SEPAK MALAYSIA, SAHKAN HAMIL ANAK KEEMPAT.

Rezeki Allah tu datang dalam berbagai bentuk”…. #syukuralhamdulillah #19weekspregnant #laurazuleykhanakjadikakak #awalmuharam #suaminakanakqamai #Allahpunbagi” demikin tulis pelakon Ayu Raudhah yang mengumumkan dirinya sedang hamil anak keempat di laman Instagram miliknya. Rata-rata peminat mengucapkan tahniah kepada adik pelakon dan usahawan Rozita Che Wan (Che Ta) ini dan mendoakan agar segalanya akan dipermudahkan. Untuk info, Ayu dan suaminya pemain bola sepak, Mohd Zaquan Adha Abdul Razak berkahwin pada 21 Januari 2011. Mereka telah dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Muhammad Aisy Qaiser, Muhammad Aisy Aryann dan Laura Zuleykha.  

Read More

4 wira bertarung nyawa menyelamatkan 1 keluarga yang hanyut dalam banjir ribut. Sayu bila mereka mengeluarkan bayi kecil dari kereta.

Biarlah mereka berdiri di dalam hati mereka, yang telah menyelamatkan anak-anak dari kematian. Kejadian berlaku di sebuah keluarga di mana mereka cuba untuk keluar dari ribut tanpa dapat mengawal kereta mereka, ia meluncur ke dalam banjir air, yang telah anda lihat cuba membantu. Simpan mereka seperti yang mereka boleh, cuba tarik pintu kereta untuk menyelamatkan nyawa mereka. Akhirnya, mereka mengeluarkan dua orang anak. Mujurlah, mereka masih bernafas, mereka masih cuba lagi dan lagi untuk menarik ibu bapa mereka, tetapi hampir terlambat, dan kami sangat berterima kasih kepada mereka untuk menyelamatkan…

Read More

Menitik Air Mata Mula-Mula Tolak Motor Keseorangan Di tengah Malam. Lelaki Ini Nekad Buang Semua Kawan-Kawannya

Semakin dewasa, lingkungan sahabat kita semakin kecil. Susah nak cari ‘kawan susah senang’. Waktu paling tepat nak uji nilai persahabatan adalah ketika ditimpa kesusahan. Jangan mengaku kita ‘kawan baik’ seseorang kalau tak pernah tolong waktu dia betul-betul susah dan perlukan bantuan. Ya, kawan memang penting dan buat hidup kita lebih berwarna-warni. Namun, ada sebab kenapa kita tak boleh lebihkan kawan daripada keluarga. Contohnya macam apa yang terjadi kepada lelaki ini. Ujarnya dia lebih rela jadi loner daripada ada kawan yang macam ‘sampah’. Kenapa sampai macam tu sekali? Sorang Pun Tak…

Read More

AMBOI SEDAPNYA JAGUNG CAMEROON HIGHLAND. MAKAN SANA MANIS. BAWAK BALIK TAWAR. JANGAN TERKEJUT PENJELASAN AUNTY INI.

Hati-hati Jagung Palsu! Pedagang di Cameron Highlands Beri 2 Tips Ini Agar Turis Tak Tertipu Jagung Manis Cameron Highlands Laporan Wartawan TribunTravel.com, Apriani Alva TRIBUNTRAVEL.COM – Jika kamu mengunjungi Cameron Highlands di Malaysia, jangan lupa membawa oleh-oleh sayur-sayuran, yah. Perlu diketahui Cameron Highlands merupakan kota kecil di yang terletak kawasan perbukitan. Kota wisata ini masuk bagian Negeri Pahang, Malaysia. Cameron Highlands adalah kota penghasil sayur-sayuran dan buah-buahan.   Tempat wisata ini juga memiliki wilayah kebun teh terbesar di Malaysia. Kebanyakan pengunjung yang datang ke perkebunan sayur ini pulangnya membawa jagung…

Read More

Moga Allah Mengizinkan Cinta Kita Hingga Ke Syurga, Permintaan Siti Sarah Sempena Bday Shuaib Ini Buat Netizen Tersentuh.

Bersempena dengan ulang tahun kelahiran Shuib hari ini, isterinya yang juga seorang penyanyi, Siti Sarah Raissuddin ada memberikan ucapan teristimewa buat suami tercintanya. Dedikasi dan ucapan penuh makna itu ditulis penyanyi lagu Semakin itu di instagram yang dikemas kini. Harap Sarah, semoga suaminya itu dipanjangkan usia, selain dimurahkan rezekinya. “Terima kasih Allah mencipta suami ku.. terima kasih @amy_salmi melahirkan suami ku.. terima kasih @shuibsepahtu menjadi suami ku.. moga diampuni segala dosa suami ku dipanjangkan umurnya supaya lebih banyak manafaat hidupnya untuk sekalian alam. “Dimurahkan rezekinya supaya lebih bayak amal yg…

Read More

“Mama Nak Ni” Gelagat Datin Shahida Dan Anak-Anak Ketika Keluar Membeli Barang Keperluan Buat Netizen Tertawa.

Nur Shahida Mohd Rashid atau lebih dikenali sebagai Datin Shahida merupakan isteri kepada jutawan kosmetik terkenal Malaysia iaitu Dato’ Aliff Syukri. Dia sering dipuji kerana mempunyai perwatakan yang lemah lembut dan sering merendah diri. Walaupun pernah dikecam oleh pengguna laman sosial gara-gara konflik lagu suaminya, Datin Shahida tetap tenang dan sentiasa mementingkan kesejahteraan keluarga dan anak-anaknya. Terbaru, satu video telah dimuatnaik di laman Instagram Datin Shahida yang menunjukkan gelagat dia dan beberapa orang anaknya keluar membeli barang keperluan. VIDEO : Rata-rata netizen terhibur melihat gelagat anak-anak Datin Shahida terutama Baem yang…

Read More

Jep Punya Pickupline Time Sedih Bikin Netizen Gelak Pecah Perut.

Mohd Nadzri Zainal Abidin atau Jep Sepah menceritakan keperitan hidupnya sebelum begelar pelawak satu ketika dahulu. Menurut Jep, dia dan dua teman serumahnya yang juga merangkap anggota bersekutu kumpulan Sepah terpaksa mengikat perut demi menyara kehidupan pada awal waktu menjadi artis. Segenggam duit syiling pernah menjadi bantuan saat akhir Jep ketika kelaparan sewaktu mula-mula melangkah masuk ke dalam arena seni lima tahun lalu. Lawak hambar bersama dua anggota kumpulan Sepah ketika itu iaitu Shuib dan Mamat pula penawar paling mujarab mengubat rasa putus asa bergelar penghibur. “Saya pernah hampir berputus…

Read More

Memang padu giler bila Khai Bahar nyanyi lagu Di Penjara Janji, Part tarik tu power tak ingat.

Penyanyi popular Khai Bahar menyangkal dakwaan dia menolak untuk menyertai program realiti Big Stage kerana merasakan dirinya sudah mempunyai nama besar berbanding peserta lain. Sebaliknya kata Khai, jadualnya yang padat sehingga April tahun hadapan menyebabkan dia terpaksa menolak menyertai pertandingan itu kerana tidak mahu menimbulkan sebarang masalah. “Jujurnya kalau jadual saya tidak penuh memang saya ingin menyertai program itu kerana saya juga masih artis baru. “Ada tawaran tetapi malangnya saya tidak boleh memberikan komitmen kerana jadual sudah padat dengan aktiviti lain yang terlebih awal datang,” katanya. Dalam pada itu, Khai…

Read More

Buat Itu Tak Boleh, Makan Ini Tak Boleh, Aduh. Cuba Amalkan 7 Amalan Menurut Islam Untuk Ibu Mengandung.

Bagi sesetengah wanita, kehamilan memang saat yang amat ditunggu-tunggu sejak sekian lama. Walaupun diselubungi rasa penuh teruja, gembira, dan bersyukur, ada kalanya mereka tetap akan berasa resah, bimbang, dan stres. Banyak perubahan yang berlaku dari segi fizikal dan emosi serta turun naiknya hormon dalam tubuh sepanjang kehamilan. Jika tidak ditangani, ia boleh terbawa-bawa hingga selepas kelahiran, di mana ia membabitkan masalah mental yang serius seperti meroyan. 7 AMALAN IBU MENGANDUNG MENURUT ISLAM. ELAK STRES! Berikut adalah beberapa amalan ibu mengandung untuk membantu kita lebih tenang, ceria, dipermudahkan segala urusan sehingga selepas bersalin dan seterusnya. 1.…

Read More

Walaupun Solat Dhuha Adalah Sunat, Tetapi Kepada Yang Mencari Keberuntungan Harian Disaran Melakukannya Setiap Hari.

Amalan solat dhuha sudah menjadi kelaziman harian dalam masyarakat Islam hari ini. Rata-rata mereka yang istiqamah melazimi ibadah sunnah ini kerana beriman dengan hadis-hadis Nabi Muhammad SAW mengenai kelebihan solat dhuha yang banyaknya menyentuh bab dipermudahkan rezeki. Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu berkata: “Kekasihku – Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam – mewasiatkan tiga hal padaku: berpuasa tiga hari setiap bulannya, melaksanakan solat dhuha dua raka’at dan solat witir sebelum tidur.” (Muttafaq ‘alaih) Berdasarkan hadis yang diriwayatkan Abu Hurairah tersebut jelas, solat sunat dhuha adalah antara amalan sunnah yang tidak boleh diambil mudah akan kebesaran fadhilatnya.…

Read More